به گزارش خبرنگار ایرنا، در نخستین شب برگزاری جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی سه گروه موسیقی از مناطق مختلف کشور به اجرای موسیقی پرداختند که این برنامه ها علارغم همزمانی با بازی های جام جهانی فوتبال 2018 روسیه با استقبال خوب شهروندان روبرو بود.
اجرای برنامه های موسیقی گروه ها شنبه شب تا پاسی از بامداد تداوم داشت و شهروندان با اشتیاق تمام برای تماشای هنرنمایی گروه ها در سالن حضور داشتند.
نخستین اجرای توسط گروه آوای موج بوشهر برگزار شد که این گروه چندین قطعه موسیقی محلی منناطق جنوب را اجرا کردند.
اعضای این گروه شامل علیرضا فرحی، عیسی سلیمانیان، سیاوش آزاد، میثاق نامی، پدارم عطایی و محسن آقایی بودند.
دومین اجرا نیز توسط گروه تنبور نوازان شاخوه شین کرمانشاه اجرا شد و این گروه چند قطعه موسیقی کردی سورانی، کرمانشاهی و کلهری اجرا کردند که با استقبال گرم و پرشور حاضران روبرو بود.
اعضای این گروه نیز شامل مسعود اسی ویسی، خشایار رشیدی، مهدی عزیزی، اهورا رشیدی، شروین عباسی ساسان صوفی، کاوه شجاعی و سیاوش پورغلامی بودند.
آخرین گروه هم که به اجرای برنامه پرداختند گروه تال (کمانچه) بود، سوز نوای کمانچه و ملودی های قدیمی و سنتی این گروه نیز باعث شد که حال و هوایی دیگری به جشنواره بخشیده شود و تشویق های حاضران پس از اجرای هر قطعه نشان از تاثیر عمیق این ساز ایرانی در بین آنها داشت.
اعضای این گروه فرج،میلاد و مسلم علیپور، داود رحمانپور، مهزاد خردمند، محسن کیهان نژاد و ماهور زماننه پور بودند.
در دومین شب این جشنواره (امشب) گروه های دیلمون گیلان، کانی قوچان و ئاگرین سنندج به اجرای برنامه می پردازند.
گروه های هزار آواز از تهران، آوای دل از سیستان و بلوچستان، پاییز از اقلیم کردستان عراق و خوش نوایان از کردستان نیز در شب پایانی به اجرا می پردازند.
گروه های ششرکت کننده در این جشنواره در طول سه روز برگزاری جشنواره در مجموع 16 اجرای عمومی خواهند داشت و پنل های تخصصی موسیقی با حضور کارشناسان و صاحب نظران نیز برگزار می شود.
مجوز اصلی جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی که دبیرخانه دایمی آن در اداره کل امور اجتماعی استانداری کردستان قرار دارد از آذر 1393 در 15 رشته مختلف فرهنگی و هنری اخذ شده است.
جشنواره نخست سال 1393 برگزار شد و جشنواره دوم نیز اردیبهشت 95 با حضور گروه های داخلی و خارجی در سنندج مرکز استان کردستان برگزار شد.
سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی روز شنبه دوم تا دوشنبه چهارم تیر ماه در سنندج در حال برگزاری است.
سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت به عنوان پایتخت جهانی دف معرفی شده و هنرمندان برجسته ای از جمله عندلیبی ها و کامکارها را به جامعه هنری ایران تقدیم کرده است.
3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.