به گزارش خبرنگار ایرنا، این پلاتو در زمینی به مساحت 440 متر مربع و در یک طبقه شامل سالن اختصاصی 200 نفره و فضاهای مورد نیاز برای تمرین و‌ آماده سازی نمایش های تئاتر ساخته می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در حاشیه این آیین گفت: استان کردستان با وجود پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی که در حوزه تئاتر دارد، سالن استانداردی برای اجرای این نمایش ها ندارد.
جلال قلعه شاخانی اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده قرار است هفت پلاتوی تخصصی تئاتر در هفت شهر این استان ساخته شود که پلاتوی سنندج امروز به صورت نمادین و به نمایندگی از دیگر پلاتوها کلنگ زنی شد.
وی یادآور شد: در مجموع 220 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این هفت پلاتو در شهرهای مختلف نیاز است که تاکنون هفت میلیارد و 500 میلیون ریال آن تخصیص داده شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه با ساخت این پلاتوها تعداد صندلی های تئاتر این استان به یک هزار و 100 صندلی می رسد، ابراز امیدواری کرد ساخت این سالن ها باعث شکوفایی هر چه بیشتر تئاتر در استان شود.
معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در سخنانی اظهار داشت: این میزان فضا شاید برای ایجاد پلاتوی تخصصی شهرستان ها جوابگو باشد اما در مورد شهر سنندج باید بازنگری در طرح صورت گیرد.
سعید نمکی با بیان اینکه سنندج در آینده باید مرکز کار فرهنگی کشور شود پس باید در این زمینه قوی تر دیده شود، گفت: ما در مرکز در زمینه اعتباری مسئولان استان در ساخت این سالن های نمایش کمک می کنیم.
به گزارش ایرنا، در طرح اولیه این پروژه ظرفیت سالن پلاتوی تخصصی سنندج 200 نفر و شهرستان ها 140 نفر پیش بینی شده که قرار است با تامین اعتبار از سوی مسئولان کشوری و همت مسئولان استان ظرفیت سالن سنندج افزایش یابد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.