به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین از گروه های موسیقی که در شهرک ادب سنندج برگزار شد، مسئولان و مردم با اهدای شاخه های گل از مهمانان استقبال شد و شرکت کنندگان را تا محل های در نظر گرفته شده برای اسکان بدرقه کردند.
دبیر اجرایی سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در حاشیه این آیین گفت: 11 گروه برتر موسیقی نواحی مختلف کشور و یک گروه از اقلیم کردستان عراق برای شرکت در این جشنواره دعوت شده اند.
هوشنگ بهمنی اظهار داشت: این گروه ها شامل آوای موج از بوشهر، شاخوه شین از کرمانشاه، تال از لرستان، دیلمون از گیلان، کانی از قوچان، هزار آواز از تهران، آوای دل از سیستان و بلوچستان، پاییز از اقلیم کردستان عراق و گروه های ئاگرین و خوش نوایان از کردستان هستند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این گروه ها، چند گروه دف نوازی، هه لپرکی، سنتور نوازان و ارکستر کوکان نیز به سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی دعوت شده اند و در طول سه روز برگزاری جشنواره در مجموع 16 اجرای عمومی خواهند داشت.
دبیر اجرایی سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی یادآور شد: اجرای گروه های موسیقی نواحی ایران در سالن فروردین مجتمع فرهنگی - هنری فجر از روز شنبه دوم تا دوشنبه چهارم تیر ماه است و شرکت عموم مردم در این برنامه ها آزاد است.
مجوز اصلی این جشنواره که دبیرخانه دایمی آن در اداره کل امور اجتماعی استانداری کردستان قرار دارد از آذر 1393 در 15 رشته مختلف فرهنگی و هنری اخذ شده است.
جشنواره نخست سال 1393 برگزار شد و جشنواره دوم نیز اردیبهشت 95 با حضور گروه های داخلی و خارجی در سنندج مرکز استان کردستان برگزار شد.
سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت به عنوان پایتخت جهانی دف معرفی شده و هنرمندان برجسته ای از جمله عندلیبی ها و کامکارها را به جامعه هنری ایران تقدیم کرده است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.