به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید نمکی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از تالار فرهنگی - هنری سنندج در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مصمم هستیم این پروژه را در اسرع وقت تکمیل و به بهره برداری برسانیم.
وی افزود: طبق برآوردها، برای تکمیل این پروژه حدود 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که قرار است از طریق محل اعتبارات استانی و ملی تامین و اختصاص داده شود.
نمکی ابراز امیدواری کرد با تخصیص به موقع این اعتبار، پروژه تالار فرهنگی - هنری سنندج پس از سال ها، هفته دولت سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام زیادی در بخش های مختلف در کشور داریم، گفت: اولویت این سازمان، اتمام پروژه های نیمه تمامی است که امکان بهره برداری آنها در سال جاری و سال آینده وجود دارد.
تالار مرکزی سنندج به عنوان بزرگترین تالار فرهنگی - هنری غرب کشور پس از 15 سال از آغاز عملیات ساخت آن بدلیل نبود اعتبار هنوز نیمه تمام است.
خرداد ماه سال 82 عملیات تخریب تالار فرهنگ سنندج در خیابان امام (ره) با هدف ساخت تالار بزرگ و مدرن تر برای اهالی فرهنگ و هنر استان انجام و همزمان ساخت تالار جدید آغاز شد.
قرار بود این مجموعه در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع و با استفاده از اعتبارات استانی در مدت 2 سال ساخته شود ولی با توجه به اینکه اعتبارات اعتبارات استانی جوابگوی هزینه های ساخت نشد در فهرست طرح های ملی قرار گرفت و زمین آن پس از چند مورد اصلاحیه به 14 هرار و 500 مترمربع افزایش یافت.
این ساختمان به پنج بلوک و هفت بخش تقسیم شده و دارای 2 سالن مجزا تئاتر و موسیقی به ترتیب با گنجایش یک هزار و 50 و 220 نفر است.
این پروژه فرهنگی 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون برای ساخت آن 100 میلیارد ریال هزینه شده است.

** بازدید از سالن سرپوشیده 6 هزار نفری سنندج
معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین از سالن نیمه تمام سرپوشیده 6 هزار نفری سنندج در مجموعه ورزشی 22 گولان نیز بازدید کرد و افزود: برای تکمیل این پروژه حدود 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از محل اعتبارات ملی و استانی تامین می شود.
نمکی با بیان اینکه بخشی از اعتبار این پروژه در سال جاری تخصیص یافته است، یادآور شد: هفته آینده با حضور وزارت ورزش و جوانان و شرکت پیمانکار، مشکلات و مالی و فنی این پروژه را بررسی و برطرف خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: امیدواریم این پروژه با تخصیص اعتبارات لازم، پیش از پایان نیمه اول امسال تکمیل و به بهره برداری برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان هم از کم توجهی شرکت ساخت و توسعه اماکن ورزشی کشور به این مجموله ورزشی انتقاد کرد و گفت: انتظار داریم این شرکت در زمینه تخصیص اعتبار، همکاری بیشتری داشته باشد.
بهرام نصراللهی زاده افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان سال گذشته 60 میلیارد ریال مطالبات شهرداری از این پروژه ورزشی را پرداخت کرد تا روند کار سرعت بیشتری پیدا کند.
وی یادآور شد: این سازمان در زمینه تخصیص اعتبارات استانی تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا زودتر شاهد پایان کار این پروژه ورزشی باشیم.
عملیات ساخت سالن 6 هزار نفری سنندج سال 84 آغاز شد و قرار بود با اعتبار اولیه 60 میلیارد ریال در مدت سه سال به بهره برداری برسد اما به دلیل عدم تامین اعتبار لازم با گذشت 13 سال هنوز نیمه تمام و 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
برای تکمیل این پروژه، 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که قرار شده 100 میلیارد ریال آن از اعتبارات استانی و 100 میلیارد ریال دیگر نیز از محل اعتبارات ملی تامین و تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.