معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، گفت: از ابتدای سال جاری، 41 مورد موافقت‌نامه اصولی اولیه برای طرح‌های گردشگری توسط این اداره کل صادر شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، حمید اسکندری با اعلام این خبر گفت: با توجه به نیاز استان به تاسیسات و زیرساخت‌های گردشگری و آمادگی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف گردشگری، کارشناسان این معاونت پس از بررسی و اولویت بندی طرح‌های ارجاعی در سال 97 اقدام به صدور 41 مورد مجوز برای انواع تاسیسات گردشگری در سطح استان کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد موافقت نامه اصولی، 7 مورد مربوط به طرح‌های بوم گردی، یک مورد هتل آپارتمان، 2 مورد سفره خانه سنتی، 3 مورد مرکز تفریحی، 20 مورد مجتمع گردشگری و 8 مورد مربوط به تأسیس واحد پذیرایی بوده که توسط اداره کل میراث فرهنگی استان، صادر شده است.

اسکندری به اهمیت و تأثیر گردشگری در پیشرفت اقتصاد استان اشاره کرد و افزود: با توجه به مرزی بودن استان کردستان و کمبودهای این استان در زمینه صنعتی، می‌توان از پتانسیل‌های گردشگری موجود برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استفاده کرد. در همین راستا معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران در این بخش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.