دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان از کشف محموله داروى قاچاق به ارزش ١٨ میلیارد ریال در شهرستان سقز خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا میرزایى با اعلام خبر کشف محموله داروى قاچاق به ارزش یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان، این محموله را سنگین ترین محموله مکشوفه امسال عنوان کرد. 

وى با بیان اینکه سیاست هاى کلى حوزه مبارزه با قاچاق بر مبناى ٧٠ درصد اقدامات پیشگیرانه و ٣٠ درصد اقدامات مقابله اى است، اظهار داشت: در راستاى اهداف روشنگرى و آگاه سازى، سال گذشته ١٤ هزار دانش‌آموز در کردستان به صورت چهره به چهره مورد توجیه قرار گرفته اند. 

میرزایى در خصوص کشفیات کالاهاى قاچاق سلامت محور در سال گذشته، گفت: در سال ٩٦ تعداد ٥ میلیون و ٢٥٣ هزار و ٧٣٢ قلم کالاى آرایشى و بهداشتى و تعداد ٦ میلیون و ٩٤٦ هزار و ١٤٥ قلم دارو کشف شد. 

وى همچنین به کشف ٢٦٤ هزار و ٣١ قلم لوازم آرایشى و بهداشتى و ١٢٢ هزار و ٥٦٨ قلم دارو در ٢ ماهه اول سال ٩٧ اشاره کرد و از اجراى عملیات امحاى کالاهاى سلامت محور در تیرماه امسال با همکارى سایر دستگاه‌هاى ذیربط خبر داد. 

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون اصلى برنامه ریزى، هماهنگى و نظارت بر مبارزه با قاچاق ستاد کالاهایى که مصرف انسانى دارد، اعم از مواد خوراکى، غذایى، دارویى و بهداشتى آرایشى تحت هیچ شرایطى وارد چرخه مصرف نمى شود و باید معدوم گردد. 

وى در ادامه به افزایش چند برابرى تیم هاى گشت مشترک و بازدیدهاى مرتب و مستمر از داروخاىه ها، مراکز فروش تجهیزات پزشکى و عطارى ها اشاره کرد و افزود: پیگیر شناسنامه دار کردن پخش کنندگان دارو هستیم که توزیع کنندگان داراى مجوز، کنترل و بدون مجوزها نیز برابر قانون پلمپ شود. 

میرزایى خاطرنشان کرد:  کالاهاى قاچاق اگرچه شکیل و ارزان تر است اما به دلیل سرب بالا مشکلات زیادى براى مصرف کنندگان ایجاد مى کند.

 وى در پایان از شهروندان خواست در موقع خرید کالاهاى آرایشى بهداشتى، دارو و تجهیزات پزشکى دقت کنند محصول داراى برگ اصالت باشد در غیر اینصورت جزو کالاهاى قاچاق است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.