حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری 12 موقوفه جدید در سطح استان به ثبت رسیده که 2 مورد از این تعداد در ماه مبارک رمضان وقف شده است.
وی افزود: چهار مورد از وقف های جدید ثبت شده در استان مربوط به شهرستان سنندج، چهار مورد شهرستان سقز و 2 مورد نیز مربوط به شهرستان مریوان است که یک مورد آن وقف بر رفع امور عموم فقرا و مساکین شده و مابقی وقف بر مساجد است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه بیشتر وقف های ثبت شده مربوط به روستاهای استان است، گفت: حدود 900 مورد از مجموع موقوفات موجود در استان درآمدزا و مابقی نیز فاقد درآمد هستند.
وی اظهار داشت: امسال تاکنون پنج میلیارد و 70 میلیون ریال نیات واقفین در استان که در زمینه های مذهبی، خیریه، مساجد، علوم دینی و اجتماعی بوده، اجرا شده است.
حجت الاسلام نوروزی در ادامه با بیان اینکه بیشتر وقف های استان با نیت مساجد است افزود: اکثر موقوفات استان در گذشته بر اساس اعتقادات مردم وقف بر مساجد بوده و هنوز هم ادامه دارد اما باید تلاش کنیم وقف های جدید به سمت نیازهای روز جامعه سوق داده شود.
وی از واقفان خیراندیش خواست، نیات خود را به سمت مسائل مورد نیاز دیگر از جمله کمک به بیماران خاص، کمک به ازدواج جوانان و سایر موضوعات روز سوق داده و باقیات و صالحات خود را دو چندان کنند.
یک هزار و 50 مسجد و 70 مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در استان کردستان وجود دارد.
7348/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.