بهمن مرادنیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون اعتبار لازم برای افزایش 51 هزار هکتار سطح زیر کشت تخصیص یافته است و به زودی اعتبار لازم برای 100 هزار هکتار تعیین شده نیز تخصیص داده می شود.
وی اضافه کرد: ما به دنبال افزایش سطح زیرکشت با بهره مندی از آب پایاب سدها تا 300 هزار هکتار هستیم و با توجه به شرایط آب های سطحی استان این امکان فراهم است.
وی با بیان اینکه اکنون کردستان با چهار میلیارد مترمکعب آب استان در بحث بهره وری از منابع آب در جایگاه 27 کشور است افزود: با افزایش سهم آب، رده استان کردستان در بهره وری از منابع آب تغییر و ارتقائ پیدا می کند.
استاندار کردستان با اشاره به مشکلات مصوبه هیات وزیران در رابطه با مرز، گفت: با پیگیری های لازم توانستیم اصلاحاتی در این مصوبه ایجاد کنیم تا با کمک بیشتر به معیشت پیله وران در مرز، آنها بتوانند در شرایط بهتری به ورود کالا بپردازند.
مرادنیا افزود: گردشگری از دیگر حوزه هایی است که برای توسعه کردستان مدنظر است و در این راستا مدیران مختلف موظف شده اند تا زیرساخت های لازم را ایجاد کنند.
استاندار کردستان توافقات در زمینه زنجیره فولاد را هم از جمله دیگر اتفاقات مهم در حوزه ارتقای معیشت مردم کردستان دانست و اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری برای این طرح سه هزار و 699 میلیارد تومان خواهد بود که با بهره برداری رسیدن از آن برای 12 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی می شود.
استان کردستان یک میلیون و 220 هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل 896 هزار و 235 هکتار اراضی دیم معادل 88 درصد و 121 هزار اراضی آبی معادل 12 درصد دارد.
6108/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.