حمیدرضا وزیری روز پنچشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این مجتمع گلخانه ای فوق‌ مدرن است، اظهار داشت: در این گلخانه مصرف آب به یک دهم نمونه های مشابه کاهش می‌یابد ضمن اینکه 100 برابر آنها نیز کارایی دارد.
وی افزود: این طرح کشاورزی توسط سرمایه ‌گذار بخش خصوصی (اخوان کریمی) در حوزه تولید گل رز با مشارکت یک شرکت هلندی احداث خواهد شد.
وزیری با بیان اینکه 10 هکتار زمین از اراضی ملی برای ایجاد این گلخانه تملک و تحویل شده است، تاکید کرد: با راه اندازی این مجتمع برای 250 نفر شغل ایجاد می شود.
مدیر جهاد کشاورزی دیواندره از آماده بودن پروانه تاسیس این مجتمع گلخانه ایی نیز خبر داد و یادآور شد: قسمتی از تولیدات این مجتمع در داخل به فروش می رسد و تولید مازاد آن به خارج از کشور صادر می شود.
وزیری اضافه کرد: اعتبار ساخت این مجتمع 410 میلیارد ریال است که 120 میلیارد ریال به عنوان سهم آورده سرمایه گذار است و 290 میلیارد ریال نیز تسهیلاتی است که از محل صندوق توسعه ملی تامین و پرداخت می شود.
وی به افتتاح طرح های مرتبط با بخش کشاورزی در هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: اجرای آبیاری بارانی و قطره ای در 22 هکتار با 151 یک میلیارد و 510 میلیون ریال و احداث کارگاه تولید پنیر هیجان سحر با 19 میلیارد و 200 میلیون ریال از جمله این طرح ها است.
شهرستان دیواندره با جمعیت 80 هزار نفری در 85 کیلومتری جنوب غربی سنندج قرار دارد.
7353/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.