صباح قریشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این نهاد در میادین اصلی شهرهای استان چادرهایی برپا و زکات فطره مردم نیکوکار و روزه دار را جمع آوری می کند تا در میان نیازمندان توزیع شود.
وی با بیان اینکه علاوه بر این چادرها در 50 درصد مساجد شهرهای استان نیز پایگاه های سیار بهزیستی زکات فطره را جمع آوری می کند، افزود: فطریه جمع آوری شده توسط این نهاد در هر شهرستان به نسبت نیاز برای خانواده های بی بضاعت و نیازمند، معلولان و ایتام هزینه می شود.
مدیرکل بهزیستی کردستان تاکید کرد: مراکز و موسسات دولتی و خیریه تحت نظارت بهزیستی استان برای جمع آوری وجوهات فطریه مردم در روز عید سعید فطر آماده هستند.
قریشی با بیان اینکه سال گذشته 43 میلیارد ریال زکات فطره توسط پایگاه های بهزیستی کردستان جمع آوری و در بین نیازمندان توزیع شد، ابراز امیدواری کرد امسال وجوهات بیشتری جمع آوری و با هزینه آن بخشی از مشکلات قشر آسیب پذیر برطرف شود.
علاوه بر پایگاه های سازمان بهزیستی، زکات فطره و کفاره مردم خیر و روزه دار کردستان در مساجد و مصلاهای برگزاری نماز عید سعید فطر، 14 مرکز نیکوکاری و 10 پایگاه سیار جمع آوری می شود.
استان کردستان براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 200 هزار نفر معادل 14 درصد زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.