به مناسبت هفته جهاد کشاورزی طرحهای پرواربندی 100 راسی بره در روستای شابلاغی، مرغداری 20 هزار قطعه ای در روستای شعبانی و طرح باغ سیب در روستای حسینی با حضور جمعی از مسئولین شهرستانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در آئیین افتتاح واحد پرواربندی100 راسی روستای قشلاق خداکرم، افزود: برای این واحد مبلغ 100 میلیون تومان هزینه شده که 40 میلیون تومان آورده متقاضی و 60 میلیون تومان تسهیلات نیز  از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی دریافت خواهد کرد.

حامد احمدی اظهار داشت: این واحد با ظرفیت تولید 8 تن گوشت درسال برای دو نفر نیز ایجاد اشتغال کرده است.

 حسامی معاون تولیدات دامی استان کردستان نیز در ادامه گفت: این واحد به نام واحد‌های نیمه صنعتی یا واحد دارای پروانه دامداری کوچک روستایی شناخته می شوند.

وی افزود: برای حدود 2800 واحد در سطح استان تا پایان اردیبهشت ماه پروانه صادر شده است و سیاست جهاد کشاورزی بخصوص تولیدات دامی این است که این واحدها در محیط روستایی شناسنامه دار شوند.

 احمدی همچنین در مراسم افتتاح مرغداری 20 هزار قطعه ای روستای شعبانی گفت: این واحد 20 هزار قطعه ای با اعتبار 900 میلیون تومان که مبلغ 500 میلیون تومان از اعتبار شخصی و مبلغ 400 میلیون تومان تسهیلات جهاد کشاورزی از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی می باشد.

 به گفته احمدی، در این واحد برای 5 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.