منصور لهونیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد ایران با هدف حفظ سلامت شهروندان، در سال 96 بودجه‌ای را برای بازرسی تجهیزات تفریحی زمین های بازی تحت نظارت شهرداری‌ها و مهدهای کودک کردستان اختصاص داد.
وی با اشاره به اینکه تمام تجهیزات در شهربازی ها و اماکن تفریحی استان توسط شرکت بازرسی دارای صلاحیت مورد بازرسی قرار می گیرد، افزود: در سال 95 هم تعداد 100 وسیله بازی در 23 شهربازی سرپوشیده و روباز استان، توسط این اداره کل پلمب شده بود.
مدیرکل استاندارد کردستان با بیان اینکه 57 شهربازی روباز در این استان وجود دارد که 33 مورد آن فعال است، تاکید کرد: از مجموع 39 شهربازی سرپوشیده موجود در شهرستان های استان نیز 21 مورد فعال است.
لهونیان همچنین از فعال بودن 69 زمین بازی در کردستان و یک مرکز آبی تفریحی در سنندج خبر داد و یادآور شد: به منظور استانداردسازی تجهیزات بازی قبل از بهره برداری، نیاز است شهرداری ها نسبت به معرفی به موقع بهره بردار اقدام کنند.
مدیرکل استاندارد کردستان ضمن تقدیر از همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش در خصوص استفاده از تجهیزات بازی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد و گواهی ایمنی در مهدهای کودک و مدارس، خواستار تداوم این همکاری ها شد.
وی اضافه کرد: نتایج بازرسی های انجام شده از شهربازی ها، طی 2 مرحله در فروردین و اردیبهشت امسال برای شهرداری و بهزیستی به منظور جمع آوری تجهیزات غیرقابل اصلاح و بازسازی تجهیزات قابل اصلاح ارسال شده است.
به گزارش ایرنا، محمد فتاحی نوجوان 16 ساله سنندجی روز یکشنبه 6 خرداد امسال حین بازی در پارک کودک سنندج بخاطر سقوط از دستگاه بازی فرسوده و غیرقابل استفاده ای که در این مکان وجود دارد، جان خود را از دست داد.
مدیرکل استاندارد کردستان پس از این اتفاق اعلام کرد که این اداره کل شهر بازی مذکور را چند سال پیش پلمپ کرده بود اما بی توجهی مالک در جمع آوری تجهیزات، موجب مرگ این نوجوان شد.
طبق گفته لهونیان، بخشی از این شهربازی به دلیل غیراستاندارد بودن، پلمب شده و باید وسایل آن جمع آوری می شد که مالک آن نسبت به این مسئله کوتاهی کرده بود.
306 واحد تولیدی فعال تحت پوشش اداره کل استاندارد کردستان است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.