به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، خالد جعفری در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: در این هفته ۷۳ پروژه با ۴۱ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان اعتبار در کردستان مورد بهرخ برداری قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: این طرح‌ها و پروژه‌ها به طور مستقیم برای ۳۲۲ نفر و غیرمستقیم یک هزار و ۱۶۷ شغل ایجاد کرده است.

وی گفت: 500 هزار قطعه مرغ و سایر ماکیان در استان کردستان وجود دارد که مرغ بومی نیز در سطوح مختلف در روستاهای استان پرورش می‌یابند.

جعفری اذعان داشت: استان کردستان در صنعت مرغداری رتبه اول در بین 8 استان غرب کشور دارد و با توجه به این جایگاه، نیاز به کارهای جدی در بحث ترویج و نگاه ویژه به این بخش را افزایش می‌دهد.

وی در پاسخ به سوال خبرآنلاین و با اشاره به نیاز استان برای افزایش اراضی آبی بیان داشت: با پیگیری های استاندار کردستان و دستور ویژه رئیس جمهور 100 هزار هکتار به اراضی آبی استان اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در طرح رودخانه های مرزی نیز سهم قابل توجهی به کردستان اختصاص یافته و امید داریم در چشم اندازی روشن شاهد رسیدن به سطح مطلوب باشیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 940410
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.