محمد عباسی روز دوشنبه در جریان آیین بهره ‌برداری از اولین طرح این هفته به خبرنگار ایرنا گفت: طرح سیستم های آبیاری کم فشار در 114 هکتار با تثبیت اشتغال 126نفر و اعتباری بیش از سه میلیون و 351 هزار ریال امروز به بهره برداری رسید.
وی اظهار داشت: اجرای طرح سیستم های آبیاری تحت فشار با اعتباری بیش از 2 میلیون و 352 هزار ریال با تثبیت اشتغال 13 نفر و طرح برق دار کردن چاه های آب کشاورزی با اعتباری حدود سه میلیون و 780 هزار ریال همزمان با این طرح در شهرستان بیجار افتتاح شد.
وی اضافه کرد: طی روزهای آینده طرح های دیگری با تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و اشتغال فراگیر در بخش کشاورزی شهرستان بیجار افتتاح خواهد شد.
رئیس جهادکشاورزی شهرستان بیجار افزود: در راستای توسعه بخش دام، 2 طرح بره پرواری 200 راسی با اشتغالزایی 2 نفر، تولید 18 تُن محصولات دامی با اعتبار 240 میلیون ریال در هفته جهادکشاورزی به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری بیش از 200 هزار تُن گندم از کشاورزان بیجاری بصورت تضمینی از سوی دولت خریداری خواهد شد اظهار داشت: این میزان خرید فقط بر اساس ثبت نام کشاورزان در سامانه جامع پهنه بندی انجام خواهد شد و خارج از این سامانه دولت خرید گندم نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی گندم امسال 13 هزار ریال مصوب شده است، اضافه کرد: تمام اطلاعات سطح زیر کشت گندم دیمی و آبی شهرستان در سامانه پهنه بندی توسط 46 کارشناس جهاد کشاورزی ثبت و بروزرسانی شده است.
بیجار با داشتن بیشترین گستردگی جغرافیایی و 89 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع است و غالب کشاورزی این منطقه به صورت دیم و کشت سنتی است.
7350/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.