ماموستا عبدالرحمان خدایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان زکات فطریه بر اساس قوت غالب منطقه (در حدود سه کیلوگرم گندم) تعیین شد و امسال طبق اعلام شورای افتا برای هر نفر 60 هزار ریال است.
وی اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم گندم که بتوان با آن نان تهیه کرد 20 هزار ریال برآورد شده که به احتساب سه کیلوگرم گندم به ازای هر نفر، سهم فطریه هر فرد 60 هزار ریال می‌شود.
ماموستا خدایی افزود: البته خانواده‌هایی که استطاعت مالی بیشتری دارند، می‌توانند بیشتر از این میزان نیز فطریه پرداخت کنند.
خطیب جمعه سنندج تاکید کرد: این مبلغ زکات فطره باید قبل از اقامه نماز عید فطر توسط سرپرست خانواده ها به افراد نیازمند و بی بضاعت پرداخت شود.
وی یادآور شد: زکات فطریه از واجبات مهم در دین اسلام است که از زمان غروب آخرین روز ماه مبارک رمضان بر هر مسلمانی واجب می‌شود و سرپرست خانواده باید برای خود و همه کسانی که تحت سرپرستی اش هستند، زکات فطریه پرداخت کند.
ماموستا خدایی با اشاره به اینکه زکات فطریه را می توان به تمام کسانی که مستحق هستند، پرداخت کرد، گفت: البته هر سال برخی نهادها از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نیز پایگاه های جمع آوری زکات فطریه را در مساجد، تکایا و مراکز نیکوکاری در روز عید سعید فطر دایر می کنند.
کردستان یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد، اکثریت جمعیت این استان اهل سنت با مذهب شافعی هستند.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.