به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الله نریمانی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: این پایگاه ها شامل 88 مدرسه، 16 درالقرآن، 16 اردوگاه فصلی، 51 کانون فرهنگی و ورزشی، 2 باب پژوهسرا و چهار مزرعه تابستانی است.
وی با بیان اینکه شعار مهارت آموزی محور اصلی فعالیت های تابستانی دانش آموزان است، افزود: برنامه های اوقات فراغت با هدف رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان، ایجاد زمینه لازم به منظور تقویت سلامت جسمانی آنها و ارتقای دانش برگزار می شود.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: برنامه های امسال براساس پنج محور مهارت‌های هویتی و بصیرتی، فرهنگی و نشاط‌ آور، حرفه‌ای و آموزش‌های مجازی، اشتغالزایی و ورزشی و سلامت اجرا می شود.
نریمانی با بیان اینکه فعالیت های تابستانی دانش آموزان کردستانی از 15 تیر آغاز و تا 15 شهریور ادامه دارد، یادآور شد: تابستان سال گذشته یک سوم دانش آموزان استان از برنامه های طرح اوقات فراغت بهره مند شدند.

** کردستان میزبان اردوی ملی دانش آموزی مناطق مرزی می شود
نریمانی در ادامه به برگزاری اردوی ملی مناطق مرزی در این استان اشاره کرد و گفت: این اردو ویژه دختران و پسران 17 استان کشور است که هر سال در ایام تابستان برگزار می شود.
وی افزود: تابستان امسال کردستان میزبان 300 نفر از دانش آموزان پسر استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، ایلام، بوشهر، خوزستان، کرمانشاه به مدت پنج روز است.
معاون فرهنگی و پرورشی اموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: علاوه بر این اردو، بنیاد علوی اردوهایی را ویژه دانش ‌آموزان ایتام، بدسرپرست و بی‌سرپرست و محروم دارد که سهمیه امسال کردستان در این اردوها 350 نفر است.

** 26 هزار داوطلب کردستانی در کنکور 97 باهم رقابت می کنند
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه گفت: در کنکور سراسری سال 97 تعداد 26 هزار و 316 داوطلب کردستانی در پنج گروه آزمایشی با هم به رقابت می پردازند.
مهدی نامدار اظهار داشت: از این تعداد، 9 هزار و 804 نفر در حوزه های آزمونی دانشگاه کردستان و 16 هزار و 512 نفر نیز در 83 حوزه آزمونی آموزش و پرورش شرکت می کنند.
وی با بیان اینکه کنکور 97 استان کرستان در 83 حوزه برگزار می شود، افزود: این آزمون همزمان با سراسر کشور در روزهای هفتم و هشتم تیر ماه در پنج گروه آزمایشی برگزار خواهد شد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه برگزاری کنکور سراسری مهمترین موضوع این نهاد است، تاکید کرد: آموزش و پرورش از ثبت نام تا اعلام نتیجه دخالتی ندارد ولی در فرایند 13 ساله تربیت دانش آموزان نقش تاثیرگذاری دارد.
تابستان سال گذشته 58 هزار و 120 نفر از دانش آموزان کردستانی در برنامه های طرح اوقات فراغت آموزش و پرورش این استان شرکت کردند.
در سال تحصیلی (97 - 96) 285 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی تحصیل کردند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.