به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خوش اقبال روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: غنی سازی برنامه های اوقات فراغت باید با مشارکت تمام بخش ها انجام و دستگاه های فرهنگی در تجهیز پایگاه های تابستانی آموزش و پرورش را کمک کنند.
وی افزود: امروزه جوانان و نوجوانان ما با مشکلات و موانع زیادی در زمینه های مختلف روبرو هستند لذا می طلبد که برنامه های اوقات فراغت غنی تر، مطلوب تر و بهتر از گذشته برگزار شود.
معاون استاندار کردستان با تاکید استفاده از ظرفیت خانواده در تقویت برنامه های اوقات فراغت ابراز امیدواری کرد خروجی فعالیت های تابستانی امسال رضایت دانش آموزان و خانواده ها را بدنبال داشته باشد.
خوش اقبال در بخش دیگری با اشاره به مشکل بومی گزینی برای داوطبان کنکور سراسری در استان کردستان، خواستار پیگیری جدی موضوع از مجاری قانونی شد.
وی همچنین به برگزاری آزمون کنکور سراسری در تیر ماه اشاره کرد و یادآور شد: مقدمات لازم توسط دانشگاه کردستان با همکاری آموزش و پرورش باید برای برگزاری مطلوب این آزمون سرنوشت ساز فراهم شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه به مساله بومی گزینی دانش آموزان در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: مساله بومی گزینی بیشترین ضرر را به دانش آموزان استان هایی مانند کردستان می زند.
رشید قربانی تاکید کرد: کردستان در زمینه علمی از استان های موفق کشور به شمار می رود اما مساله بومی گزینی جوانان این استان را در پذیرش دانشگاه ها با مشکل جدی مواجه کرده است.
در سال تحصیلی (97 - 96) 285 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی تحصیل کردند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.