جلال قلعه شاخانی شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: این کارگروه از اول خرداد امسال و با هدف حمایت از نشریات فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی افزود: در راستای شفافیت بیشتر در خصوص آگهی ها، عملکردها به صورت ماهیانه در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان درج می شود.
قلعه شاخانی با اشاره به اینکه توزیع ناعادلانه آگهی ها یکی از دغدغه های اهالی رسانه است به آنها اطمینان داد برای رفع دغدغه فعالان عرصه مطبوعات با نگاه عادلانه و حمایتی و در چارچوب قانون مسایل این حوزه بررسی می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد: تنها منبع درآمد رسانه های استان، جذب آگهی است اما مسئولان این رسانه ها باید مخاطب شناسی خود را ارتقا دهند و تلاش کنند با جذب مخاطب و انعکاس دغدغه های جامعه، منابع درآمدی دیگری (فروش) هم برای خود پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه نظم در انتشار نشریات در توزیع آگهی ها موثر است، از نشریات استان خواست به گونه ای برنامه ریزی کنند که امکان انتشار منظم داشته و هر روز در پیشخوان مطبوعات حضور داشته باشند.
قلعه شاخانی با بیان اینکه تنها منبع درآمد رسانه های ما جذب اگهی است، اضافه کرد: ضعف مخاطب شناسی یکی از آسیب های حوزه مطبوعات کردستان است که لازم است نشریات در راستای رفع این مشکل تلاش کنند.
وی اظهار داشت: مسایل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر زیاد است و بر همین اساس نشست های هم اندیشی با اصحاب فرهنگ و هنر پیش بینی شده که به صورت دوره ای برگزار و مسایل و مشکلات این قشر بررسی و پیگیری می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه امکانات و اختیارات وزارت ارشاد جوابگوی بار رسالتی اش نیست، افزود: دستگاه فرهنگ و هنر در وهه اول باید خود توسعه پیدا کند و امکانات کافی داشته باشد تا بتواند قدمی در جهت رفع مشکلات مخاطبانش بردارد.
وی توجه ویژه به شهرستان ها را یکی از اولویت ها و رسالت های این اداره کل اعلام کرد و گفت: با وجود ظرفیت ها و استعدادهای هر شهرستان، کمترین توجه به حوزه فرهنگ و هنر آنها شده بود بر این اساس شناسایی مسایل، رفع آسیب ها و توجه ویژه به هر شهرستان در دستور کار است.
قلعه شاخانی ارتباط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با دستگاه های مرجع و تاثیرگذار در عرصه فرهنگ و هنر و رفع بدهی های کلان در این حوزه را از دیگر رسالت ها و اهداف این اداره کل برشمرد.
وی اضافه کرد: با توجه به حمایت استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، بستر برای کار در حوزه فرهنگ و هنر فراهم است.
وی با اشاره به اینکه به مشکلات حوزه مطبوعات استان واقف است، اظهار داشت: نمی توانیم همه مشکلات را رفع کنیم اما با اولویت بندی مسایل و با هم افزایی و مشارکت اصحاب رسانه تلاش می کنیم با زبان مشترک اهالی این حوزه راهکارهایی برای حل آنها پیدا کنیم.
در این نشست جمعی از مدیران مسئول نشریات سراسری و محلی و خبرنگاران خبرگزاری های استان به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند.
نظارت بر فعالیت نشریات، توزیع عادلانه آگهی ها، حمایت ارشاد از رسانه های محلی بویژه در اختصاص یارانه مطبوعات، نظارت بر انتشار منظم و کمک به نشریاتی که به صورت منظم منتشر می شوند، آموزش نیروهای خبری، پوشش بیمه خبرنگاران و پیگیری مسکن اهالی مطبوعات عمده ترین مسایل مطرح شده از سوی مدیران مسئول نشریات محلی و نمایندگی های روزنامه ها و نشریات سراسری در کردستان در این نشست هم اندیشی بود.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.