حسن خدابنده لو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیازمندان، ایتام، خانواده های کم برخوردار، بیماران علاج ناپذیر و سالمندان از کار افتاده مهمترین اقشار مورد نظر در اجرای طرح همای رحمت هستند.
وی افزود: در قالب این طرح، سبدهای غذایی با مشارکت جوانان عضو هلال احمر در میان خانواده های شناسایی شده نیازمند در مناطق مختلف استان توزیع می شود.
خدابنده لو با بیان اینکه خیرین و نیکوکاران داوطلب در این طرح با جمعیت هلال احمر همکاری دارند، تاکید کرد: سبدهای غذایی و نذورات جمع آوری شده در قالب بسته هایی توسط جوانان داوطلب هلال احمر در اختیار خانوار بی بضاعت قرار می گیرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: همزمان با اجرای این طرح، سفره های مهربانی متعددی در راستای اطعام نیازمندان در سطح استان بر پا شده است.
وی اضافه کرد: سفره های مهربانی در خانه سالمندان، مراکز نگهداری معلولان و کم توانان جسمی، بیماران خاص، شیرخوارگاه ها، پایگاه های امداد و نجات جاده ایی هلال احمر برپا می شود.
وی با قدردانی از مشارکت فعال داوطلبان دست به خیر این جمعیت در طرح های همای رحمت و سفره های مهربانی ویژه ماه مبارک رمضان گفت: این طرح تا پایان این ماه در تمام شهرستان ها اجرا می شود.
خدابنده لو افزود: یکی از شعارهای اصلی سازمان داوطلبان، اتصال حلقه توان توانمند به نیازمند است و هلال احمر به عنوان تسهیلگر و حمایت کننده این مهم تلاش دارد تا این پیوند را بر قرار کنند.
وی با اشاره به اجرای این طرح از 14 سال قبل یادآور شد: سال گذشته یک هزار و 734 بسته غذایی هر بسته به ارزش 500 هزار ریال از محل کمک های داوطلبانه مردم تهیه و بین خانواده بیماران صعب العلاج، زنان سرپرست خانوار، ایتام، کم برخوردار، معلولان، سالمندان، از کارافتادگان و خانواده زندانیان با بیش از پنج هزار نفر جمعیت توزیع شد.
وی از شهروندان خواست کمک های نقدی خود را از طریق شماره حساب 5491734787 بنام کمک های مردمی جمعیت هلال احمر کردستان واریز و کمک های غیرنقدی خود را به شعب جمعیت هلال احمر در مراکز شهرستان ها تحویل دهند.
جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای 11 پایگاه امداد جاده ای، 100 تیم امدادی، چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.