آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز جهانی قدس ابتکار امام راحل برای یکپارچه کردن جهان اسلام و نجات مردم ستمدیده فلسطین از شر غاصبان صهیونیستم است.
وی افزود: روز جهانی قدس در چهار دهه گذشته از فراموش شدن مردم و موضوع فلسطین از اذهان عمومی جهان جلوگیری کرد و باعث شد آزادیخواهان غاصب بودن رژیم صهیونیستی و تعلق خاک فلسطین به مسلمانان را درک کنند.
آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: بازگشت اراضی اشغال شده به آغوش اسلام و مردم فلسطین از دیگر اهداف نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس است.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اکنون تفکر این روز در کنار اینکه فلسطین سرزمین غصب شده است به مقابله جهان اسلام با کفر منجر شده است.
وی گفت: آمریکا از جنایت های رژیم صهیونیستی حمایت می کند و به همراه برخی کشورهای اروپایی این رژیم را خط قرمز خود می داند و از طرفی مسلمانان هم فلسطین را خط قرمز جهان اسلام دانسته اند از این رو مبارزه بین ایمان و کفر شکل گرفته است.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: امسال نیز بخاطر اینکه با دستور رئیس جمهوری آمریکا سفارت این کشور در رژیم صهیونیستی به بیت المقدس منتقل شد شرکت امت اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس و اعلام انزجار از این رژیم و قدرت های پشتیبان آن ضرورتی دو چندان دارد.
به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران، شانزدهم مرداد سال 1358 هجری خورشیدی مصادف با سیزدهم رمضان 1399 هجری قمری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.
تا امروز، هرساله نه فقط ایرانیان بلکه آزادیخواهان بسیاری از کشورهای جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با مردم فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام می کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز چهاردهم خرداد امسال همزمان با بیست‌ و نهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) در سخنانی تاکید کردند به فضل الهی و به برکت حضور پرشور مردم روز قدس امسال از سال های گذشته، قوی تر و پرشورتر برگزار خواهد شد.
ایشان همچنین در پیامی خطاب به جوانان عرب منطقه گفتند: از هیمنه جبهه کفر نهراسید و به وعده نصرت الهی ایمان راسخ داشته باشید؛ حضور در این راهپیمایی و دفاع از مردم مقاوم و مجاهد و مظلوم فلسطین، در واقع گامی مهم در مسیر ساختن آینده بهتر است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.