خلیل رنجبر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این پایگاه ها خدمات ورزشی، آموزشی، تربیتی، اجتماعی، فرهنگی و مهارتی به این دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه خواهد شد.
وی با بیان اینکه 120 نفر از این دانش آموزان دختر و 200 نفر پسر هستند، افزود: تعداد این پایگاه ها در مقایسه با سال گذشته 20 درصد بیشتر شده و از لحاظ جمعیت دانش آموزی زیر پوشش نیز با 30 درصد رشد روبرو هستیم.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان تاکید کرد: برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت این دانش آموزان در ارتقای توانمندی های شان تاثیر زیادی دارد.
رنجبر با اشاره به توانایی و استعدادهای دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: این دانش آموزان با کسب رتبه های برتر فرهنگی و ورزشی کشوری، مسابقات پاراآسیایی و پارالمپیک بارها توانمندی های خود را به اثبات رسانده اند.
وی یادآور شد: در تابستان 96 پایگاه های تابستانی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در هشت شهرستان این استان فعال بود اما امسال تلاش می کنیم هر 10 شهرستان زیر پوشش قرار گیرد.
در سال تحصیلی جاری 9 هزار و 980 دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و ویژه استان کردستان مشغول به تحصیل هستند.
یک هزار و 320 نفر از این تعداد دانش آموز با نیازهای ویژه استان را کم توانان ذهنی تشکیل می دهند که در 48 مدرسه ویژه تحصیل کردند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.