صادق شهنواز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جریان گشت و کنترل 24 ساعته محیطبانان شهرستان بیجار در منطقه حفاظت شده و زیستگاه پرندگان، این 2 شکارچی بامداد دیروز شناسایی و به دام افتادند.
وی افزود: از این متخلفان علاوه بر هفت قطعه کبک، چهار رشته دام زنده گیری، سه عدد قفس چوبی، یک دستگاه ضبط صوت و بلندگو و 2 عدد باطری نیز کشف و ضبط شد.
شهنواز اضافه کرد: پرونده ایی برای این متخلفان تشکیل و برای رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شد.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد سودجو در انجام عملیات شکار و صیادی غیر قانونی مراتب را به ماموران یگان حفاظت و محیطبانان اطلاع دهند.
منطقه حفاظت شده بیجار بخاطر تنوع گونه های جانوری، گیاهی، تنوع اقلیمی، زیستگاه پستانداری همچون قوچ، میش ارمنی، گربه وحشی، کفتار، گرگ، پرندگان کبک دری، کبوتر، عقاب طلایی و باقرقره از منحصر بفردترین مناطق حفاظت شده کشور است.
شهرستان بیجار با حدود 89 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری شرق استان کردستان واقع است و سه منطقه بی نظیر و شاخص طبیعی، تاریخی و باستانی به نام های منطقه چنگ الماس در نزدیک روستای حسن تیمور در شرق، مناطق قم چقای و قلاع قوره نزدیک روستاهای قم چقا و چشمه سنگین واقع در شمال این شهرستان قرار دارند.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.