ماجد رموزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بسیاری از نشریات در خود اظهاری میزان تیراژ را بالاتر اعلام می کنند اما این امار از چاپخانه ها گرفته شده و مورد تایید است.
وی افزود: در حال حاضر 70 نشریه در استان کردستان منتشر می شود که 52 نشریه چاپی، 15 پایگاه خبری و سه نشریه نیز غیر برخط است.
رموزی با بیان اینکه حدود نیمی از نشریات برای بیمه کردن خبرنگاران خود اقدام کرده اند، تاکید کرد: این رسانه ها هنوز از ظرفیت کامل خود برای بهره گرفتن از بیمه ای که مشمول یارانه می شود، استفاده نکرده اند.
مسئول امور مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: در عین حال تعداد زیادی از کسانی هم که از این طریق بیمه شده اند فعالیت بسیار کمی در حوزه رسانه دارند و یا به واقع خبرنگار نیستند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 2 بار به نشریات محلی یارانه پرداخت شد، اضافه کرد: مقدار یارانه پرداخت شده در سال گذشته 2 میلیارد ریال بود و امسال نیز هر سه ماه یک بار این یارانه پرداخت می شود.
رموزی با تاکید بر اینکه طبق ماده 16 قانون مطبوعات، انتشار نشریات باید دست کم به 30 درصد در سال برسد، گفت: برخی از نشریات استان شامل این ماده شده اند ولی تعدادی دیگر عذر موجه داشته اند که برخی از شماره های آنها به مرکز ارائه نشده است که در حال مکاتبه برای جلوگیری از لغو امتیاز آنها هستیم.
به گزارش ایرنا، اخیرا نشریه اندازیار با موضوعات اجتماعی و اقتصادی، به زبان های کُردی و فارسی و با صاحب امتیازی رحمان غریبی مجوز انتشار گرفته است و بزودی در پیشخوان دکه مطبوعاتی عرضه می شود.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.