لیلا آژیر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تهیه این شناسنامه در راستای مصوبه شورای عالی اداری کشور مبنی بر اینکه 30 درصد انتصابات در هر استانی باید به بانوان تعلق گیرد، است.
وی افزود: مکاتباتی با ادارات اجرایی استان کردستان انجام شده و تلاش می کنیم سهم زنان در مدیریت ها رصد و ارزیابی شود تا مشخص شود چه سازمان هایی این سهم را لحاظ کرده اند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان تاکید کرد: معاونت سیاسی و امنیتی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان مشغول رصد این سهم هستند و هر سه ماه یکبار گزارشی به معاونت امور زنان ریاست جمهوری ارائه می شود.
آژیر با بیان اینکه باید تا پایان دولت دوازدهم به سقف 30 درصدی در حوزه مدیریت زنان در دستگاه های اجرایی برسیم ابراز امیدواری کرد این مهم با کمک مسئولان به نتیجه مطلوب برسد.
وی در ادامه پیگیری اجرای طرح کاهش ساعت کاری زنان شاغل را از دیگر برنامه های امسال این اداره کل اعلام کرد و گفت: این طرح در برخی ادارات با مقاومت مسئولان مواجه شده در حالیکه مصوبه دولت و کاملا قانونی است.
مشاور امور خانواده استاندار کردستان با تاکید بر اینکه تمام سازمان ها موظف هستند این طرح را اجرا کنند، یادآور شد: این طرح شامل زنان دارای فرزند کمتر از 6 سال، فرزند بیمار، معلول و یا خود سرپرست می شود.
دفتر امور بانوان و خانواده در راستای انجام مطالعات و تحقیقات لازم در خصوص مسائل و مشکلات امور بانوان و خانواده در ابعاد زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و جهت دهی آنان به سوی سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران در استان های کشور راه اندازی شده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.