به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، در این مدت بیش از 17 کیلومتر عملیات اصلاح شبکه توزیع و خط انتقال آب هم توسط آبفا در شهرهای مختلف استان اجرا شد.
منابع آب 27 شهر استان به میزان 41 درصد از محل منابع زیرزمینی، شامل 122 حلقه چاه، 13 دهنه چشمه و یک رشته قنات تامین می شود.
بخش دیگر منابع آب شهرهای استان به میزان 59 درصد از محل منابع سطحی و از 6 واحد سد شامل سدهای قشلاق، بوکان، چراغ ویس، بانه، عباس آباد و گاوشان تامین می شود.
با اجرای برنامه های توسعه تولید آب در سال جاری و با توجه به بارندگی های اخیر و همچنین ذخیره آب موجود در پشت سدها، امکان قطعی و یا جیره بندی آب در فصل گرم وجود ندارد، اما با این حال از شهروندان درخواست می شود نسبت به صرفه جویی و مدیریت مصرف آب همواره اهتمام جدی داشته باشند.
در سال گذشته حجم آب تولیدی در شهرهای استان 111 میلیون و 670 هزار مترمکعب بود. تعداد کل انشعابات موجود در بخش آب 351 هزار و 500 فقره است که از این تعداد 15 هزار و 500 فقره در سال گذشته به مشترکان واگذار شد.
بیش از یک میلیون و 161 هزار نفر در مناطق شهرنشین استان سکونت دارند که 100 درصد این جمعیت از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند.
/9102/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.