به گزارش خبرنگار ایرنا، زهرا کریمی روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی و هماهنگی اجرای پروژه فناوری و نوآوری سلامت زیر نظر طرح تکاپو در سنندج اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته پرونده مربوط به یک بیمار در یکجا منسجم و به صورت الکترونیکی به چند پزشک ارجاع داده می شود.
وی با بیان اینکه کاغذ بازی ممکن است مشکلات پیچیده ای را برای یک پرونده ایجاد کند، افزود: حذف دفترچه های درمانی می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه ها، ارائه خدمات مطلوب تر و مدیریت منابع داشته باشد.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور اشتغال تاکید کرد: در راستای اجرای طرح حذف دفترچه های بیمه یا نسخ الکترونیک، استفاده از دانش شرکت های دانش بنیان بسیار موثر و تاثیرگذار است.
کریمی در ادامه با اشاره به پتانسیل های استان کردستان در زمینه آی تی گفت: طرح تکاپو توانسته مزیت های موجود در این حوزه را در کردستان شکوفا کند.
وی با اشاره به استفاده از حوزه آی تی در زمینه پرونده الکترونیکی سلامت ابراز امیدواری کرد این مهم تحول جدی در حوزه سلامت استان کردستان ایجاد کند.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان نیز در این جلسه گفت: استان کردستان در حوزه آی تی دارای پتانسیل های خوبی از جمله نیروی انسانی متخصص است و در سال های اخیر شرکت های زیادی در این حوزه ایجاد شده است.
سید انور اسماعیلی با بیان اینکه بیمه سلامت در حد توان خود بسترهای لازم را برای شکوفایی ظرفیت های حوزه آی تی فراهم کرده است، افزود: براین اساس حوزه دیتا بیسم را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار داده ایم.
وی اظهار داشت: از مسئولان کشوری انتظار می رود از ظرفیت های این استان در حوزه آی تی استفاده کرده و بسترهای لازم را برای شکوفایی استعدادهای موجود در این حوزه فراهم کنند.
مدیرعامل شرکت خصوصی اهورا در حوزه سلامت نیز که در زمینه اجرای طرح حذف دفاتر بیمه ای و نسخ الکترونیک زیرمجموعه طرح تکاپو فعالیت می کند، گفت: اجرای طرح نسخ الکترونیک یکی از زیر مجموعه های طرح تکاپو است و با انجام آن سالیانه ده ها میلیارد ریال صرفه جویی ارزی در حوزه چاپ، تکثیر و توزیع دفترچه کاغذی می شود.
آرمان قوامی افزود: متولی اجرای این طرح بیمه سلامت است و قرار است دفترچه های کاغذی به مکانیزم ها و ابزارهای الکترونیکی تبدیل شود.
وی با بیان اینکه بیمه سلامت این کار را به شرکت های آی تی برون سپاری می کند، اظهار داشت: شرکت ما در استان مجری اجرای این پروژه از طریق تیم های کاری توانمند آموزش دیده است.
مدیرعامل شرکت خصوصی اهورا در حوزه سلامت یادآور شد: فاز اول اجرای این طرح، ما حذف دفترچه های روستایی را در دست انجام داریم.
به گزارش ایرنا، طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال 93 به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد
نام نویسی برای بیمه سلامت ایرانیان نیز همزمان در سراسر کشور از اول اردیبهشت سال 1393 آغاز و توزیع دفترچه های درمانی نیز از سوم خرداد همان سال آغاز شد.
استان در مجموع یک میلیون و 493 هزار و 645 نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و هزار و 703 روستا ساکن هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.