آرتیکاس اقبال روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در جریان وقوع سیل زیر ساخت های هفت روستای این دو شهرستان دچار خسارت شد، اظهار داشت: این خسارت ها در بخش های مختلف از جمله آب شرب، شبکه برق و منازل مسکونی روستاها وارد شده بود.
وی افزود: هم اکنون برق پنج روستای آسیب دیده وصل شده و زیر ساخت آب سه روستا از چهار روستای آسیب دیده نیز با تلاش شرکت آبفای روستایی متصل شده و فقط در یک روستای باقی مانده آبرسانی به مردم توسط تانکرها انجام می شود.
اقبال تاکید کرد: شرکت آبفای روستایی به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم روستاهای سیل زده اقدام به استقرار آزمایشگاه سیار تایدد کیفیت آب شرب در روستاهای آسیب دیده کرده تا کدورت آب شرب آنها در دوره های چند ساعته آزمایش و نسبت به رفع کاستی ها اقدام شود.
مدیرکل شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری کردستان در خصوص خسارت های وارد شده به منازل برخی از روستاها در سیل اخیر نیز گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال بررسی دقیق تعداد واحدهای آسیب دیده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت روستاهای این دو شهرستان از بحران خارج و به صورت عادی در آمده است، یادآور شد: میزان دقیق خسارت های وارده به روستاها در دست بررسی است.
اقبال اضافه کرد: خسارت ها پس از برآورد دقیق به وزارت کشور اعلام می شود تا در صورت تامین اعتبار بخشی از آن از محل اعتبارات بلاعوض دولت تامین شود.
به گزارش ایرنا، وقوع سیل دو روز پیش، 18 روستای شهرستان های دیواندره و بیجار را تحت تاثیر قرار داد بود اما تنها هفت روستا (6 روستای در دیواندره و یک روستا در بیجار) متحمل خسارت در حوزه زیر ساخت شدند و در دو روستا نیز خسارت های جزیی گزارش شد.
شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری کردستان روز سه شنبه اخطاریه های خود را مبنی بر فعالیت سامانه بارشی و در پی آن رگبار شدید، رعد و برق، وزش باد شدید ولی موقت، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها صادر کرده بود.
در جریان بارندگی های هفته گذشته یک مرد 44 ساله در روستای سید حسین شهرستان بیجار هنگام چرای گوسفندان، گرفتار سیلاب شد و جان باخت و هشت راس دام نیز تلف شدند.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 551 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 448 میلی متر سال گذشته 24.3 درصد و در مقایسه با 490 میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت 13.3 درصد افزایش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.