مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دام سبک علیه تب برفکی به صورت رایگان در استان واکسینه شوند.

 به گزارش ایلنا، فرزاد رحمانی در روستای کروندان واقع در شهرستان دهگلان با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی واگیردارترین بیماری دامی در تمام جهان است، گفت: برای کنترل این بیماری سیاست‌های از جمله ریشه‌کنی و واکسیناسیون اعمال می‌شود که کشور ایران طرح واکسیناسیون کردن دام‌های بزرگ و کوچک را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به اینکه تابه‌حال ۳۰ درصد جمعیت دامی کشور واکسینه شده‌اند، عنوان کرد: در استان کردستان در خصوص واکسیناسیون تب برفکی فعالیت‌های مؤثری برای دام کوچک و بزرگ انجام شده که به طور تقریبی ۷۰ درصد از جمعیت دامی استان را تحت پوشش قرار داده است.

مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان در ادامه گفت: در استان کردستان یک میلیون و ۸۰۰ هزار دام سبک وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود تا آخر این دوره یک میلیون و ۲۰۰ هزار دام واکسینه شوند.

رحمانی با اشاره به اینکه اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی در دام کوچک در دو نوبت انجام می‌شود، ذکر کرد: واکسیناسیون دام بزرگ در استان که بالغ بر ۸۵ هزار رأس است در سه نوبت صورت می‌گیرد که دوره آخر این عملیات در اسفندماه انجام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه همکاری دامدار در اجرای این طرح مهم است، یادآور شد: استان کردستان تنها استانی است که در کشور این طرح را رایگان انجام می‌دهد و بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان این طرح برای دامپزشکی هزینه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.