به گزارش ایرنا، این صف ها که در مقابل 5 جایگاه عرضه سوخت شهر بانه تشکیل شده علاوه بر اینکه از نظر روانی باعث بروز نگرانی در بین مردم می شود ایجاد مشکلات ترافیکی در شهر و نارضایتی مردم از ارائه خدمات را نیز بدنبال داشته است.
با وجود اینکه منابع آگاه در شرکت پخش فرآورده های نفتی کردستان از عدم وجود مشکل در توزیع بنزین در جایگاه های سطح استان خبر می دهد اما برخی منابع محلی اعتراض های صنفی روزهای اخیر کامیون داران را باعث بروز این مشکل می دانند.
شهرستان بانه در غربی ترین نقطه استان کردستان واقع است و خودروهای عبوری به مقصد آن باید از شهرستان های دیواندره و سقز عبور کنند.
برخی شنیده ها حاکی از آن است که اعتراض کنندگان در این 2 شهرستان مانع عبور تانکرهای حمل مواد سوختی به سمت بانه شده و برخی نیز از پیوستن رانندگان تانکرهای حمل سوخت به اعتصاب کنندگان خبر می دهند.
عبدالواحد بلالی رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی بانه روز دوشنبه به ایرنا گفته است مشکل کمبود بنزین بدلیل موانع ایجاد شده از سوی رانندگان معترض کامیون ها در شهرهای مسیر ارتباطی سنندج به بانه بوجود آمده است.
وی گفت: از روز گذشته تاکنون 18 دستگاه نفتکش حامل بنزین به بانه رسیده که هشت مورد از آنها تا بامداد دوشنبه محموله خود را تخلیه کرده و ماموریت 10 دستگاه دیگر نیز تا پایان امروز به انجام می رسد.
بررسی خبرنگاران ایرنا در سایر شهرستان های استان کردستان نشان می دهد توزیع مواد سوختی بدون هیچ مشکلی در جایگاه های عرضه در حال انجام است.
تعدادی از کامیون داران شهرستان بیجار نیز روزهای شنبه و یکشنبه با تجمع در میدان سپاه این شهر خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود از جمله افزایش قیمت حمل بار و کاهش قیمت لوازم یدکی شدند.
برخی منابع محلی از تجمع صنفی روز دوشنبه کامیون داران دیواندره ایی در میدان بسیج این شهر خبر می دهند اتفاقی که عصر یکشنبه نیز باعث شد تانکرهای حامل سوخت دیرتر از موعد مقرر به بانه برسند و شایعه کمبود بنزین مردم را به جایگاه ها کشاند.
امروز هم برخی از رانندگان مانع عبور و مرور دیگر کامیون ها از دیواندره به سمت سنندج و سقز شدند البته ماموران پلیس راهور در محل حضور دارند تا از بروز گره ترافیکی و اخلال در عبور و مرور در این شهر جلوگیری کنند.
رانندگان شرکت کننده در تجمع های صنفی نسبت به افزایش قیمت لوازم یدکی، حق بیمه تامین اجتماعی، محدودیت میزان حمل بار و کاهش کرایه اعتراض دارند.
مهمترین مشکل کامیون داران، حق کمیسون پایانه باربری است که از قانون خاصی برخودار نیست و متغیر از رانندگان دریافت می شود.
با وجود پیگیری های خبرنگار ایرنا، تاکنون هیچ مسئول مرتبطی در حوزه ادره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان حاضر به پاسخگویی در خصوص تجمع رانندگان کامیون و بررسی مطالبات رانندگان نشده است.
ناوگان حمل و نقل کردستان متشکل از 67 شرکت مسافربری و 71 شرکت حمل و نقل کالایی است و چهار هزار و 45 راننده ناوگان مسافری بین شهری و 11 هزار و 138 راننده ناوگان حمل و نقل کالا جا به جایی مسافران را بر عهده دارند.
157 ددستگاه اتوبوس، 909 دستگاه مینی بوس (ویژه جا به جایی مسافران در داخل استان) و 875 دستگاه سواری عهده دار حمل و نقل مسافران هستند.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده دارای 6 جایگاه پمپ بنزین است.
در استان کردستان 66 جایگاه عرضه فرآورده های نفتی و 52 باب جایگاه CNG در بخش عرضه سوخت مورد نیاز به مردم خدمات رسانی می کنند.
7469/3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.