به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار سنندج در حاشیه آیین کلنگ زنی ساخت این بلوار گفت: این بلوار در راستای تکمیل شبکه خیابان های شهر سنندج منطبق بر نقشه طرح تفصیلی و از میدان شهیده فاتحی کرجو تا کمربندی آبیدر احداث می شود.
حشمت الله صیدی با بیان اینکه طول کل مسیر این پروژه 1300 متر و عرض آن 36 متر است، افزود: این پروژه دارای 2 باند سواره رو هر کدام به طول 10 متر و 35 سانتیمتر، چهار متر فیوژه میانی و پیاده رو در طرفین به عرض 10 متر است.
وی اظهار داشت: برای احداث این بلوار عملیات عمرانی شامل 145 هزار متر مکعب خاکبرداری، 103 هزار متر مکعب خاکریزی، 534 مترمکعب دیوارسازی بتنی، 8800 مترمکعب زیراساس و 4400 مترمکعب اساس، باید انجام شود.
شهردار سنندج احداث 13 هزار مترمربع پیاده رو، احداث 1351 مترمربع آبرو جعبه ای، اجرای 2 لایه آسفالت به ضخامت 12 سانتیمتر به متراژ 8200 مترمربع و نهر یک طرفه و دو طرفه به طول 6260 متر را از دیگر عملیات عمرانی در راستای اجرای این بلوار اعلام کرد.
صیدی هزینه احداث عملیات عمرانی این بلوار را 80 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اعتبار احداث این پروژه از محل اعتبارات داخلی شهرداری تامین خواهد شد.
وی یادآور شد: احداث این بلوار نقش موثری در ساماندهی و هدایت بار ترافیکی مسیرهای مواصل از ورودی جنوبی به داخل شهر، خیابان های اصلی و بلوارهای پرترافیک منشعب از شهرک بهاران و مراکز دانشگاهی و درمانی دارد.
به گزارش ایرنا، بلوار 36 متری معتمد وزیری سنندج با هدف روانسازی و ایمن سازی در تردد، کاهش خسارت های ناشی از استهلاک خودروها، کاهش ازدحام و شلوغی در محدوده شهرک زاگرس و افزایش سطح بهره وری از پروژه های تقاطع کوسه هجیج و کمربندی آبیدر در دستور کار شهرداری سنندج قرار گرفته است.
سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری سنندج به عنوان پیمانکار پروژه، عملیات اجرای بلوار 36 متری دکتر معتمد وزیری را بر عهده دارد.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با بیش از 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.