کارگزار طرح تکاپو استان کردستان با بیان اینکه تکاپو مدل توسعه ای بلند مدت برای توسعه کسب و کار پایدار است، گفت: در صورت پیاده شدن برنامه ها ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر در حوزه فناوری اطلاعات استان فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئوف رحیمی در جلسه تشریح اقدامات و عملکرد طرح تکاپو در استان با بیان اینکه توسعه اشتغال از ایجاد اشتغال مهمتر است، گفت: طرح ملی تکاپو با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) به منظور شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های هر استان و در راستای توسعه و بهبود کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار با همکاری مسئولان استانی اجرا می‌شود.

وی در تشریح بینش و منظر عمده طرح گفت: از مجرای بخش خصوصی پیاده کردن توسعه کسب و کار بدون تامین مالی فزاینده هم امکان پذیر است و امری دور از ذهن نیست.

رحیمی عنوان کرد: کردستان جزو استان های پیشرو در اجرای طرح تکاپو تلقی می شود و با نخستین اقدام یعنی مطالعه دینامیک اشتغال استان نیز طرح قابلیت اجرا یافت.

کارگزار طرح تکاپو در کردستان ادامه داد: شناخت و وقوف یافتن بر اینکه اشتغال های موجود در استان بر چه رسته هایی از شغل ها جاری و ساری است که متعاقب تبعی از اکوسیستم های اجتماعی منطقه را هویدا می‌کند، لازم و بلکه ضروری است. 

رحیمی، شناسایی ۴۷ رسته شغلی در فاز نخست اجرای طرح را در استان یادآور شد و افزود: بر مبنای دیتاهای گردآوری شده و معیار های لازم ۱۰ رسته شغلی به عنوان رسته های اولویت دار در استان شناسایی شدند، که مدیر ۳ رسته ی" آی تی، گردشکری و زنبورداری" برنامه های عملیاتی خود را پیاده کردند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی متقاضی محور هستند، گفت: تمرکز دولت تنها بر ایجاد تولید است و از اینکه راهبردی بلند مدت برای اشتغال و توسعه داشته باشد، فارغ است، در حالی که تکاپو مدل توسعه ای بلند مدت برای توسعه کسب و کار پایدار است.

به گفته رحیمی، از رهگذر برقراری و تعامل دولت با بخش خصوصی مسیر دستیابی به شکوفایی اقتصادی هموار و تسهیل تر خواهد شد.

مجری طرح تکاپو در کردستان حوزه "آی تی" را به مثابه خدمت به سایر رسته ها مهم ارزیابی کرد و گفت: در پرتو تعامل بین رسته ای "آی تی" و" گردشگری" می توان توسعه اشتغال در کردستان را شاهد باشیم.

رحیمی به اشتغال ۵ هزار نفر در حوزه آی تی در استان نیز گریزی زد و افزود: چنانچه برنامه های فراروی این طرح به شیوه صحیحی پیاده شود، توسعه در استان روی می دهد و نه تنها زمینه ایجاد شغل برای ۶ هزار نفر از پیش تعیین شده فراهم می شود بلکه بستر و ظرفیت اشتغال ۱۲ هزار نفر نیز مهیا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تکاپو رسالتی است که عمدتا جنبه محتوایی دارد از این جهت برقراری تعامل با بخش دولتی در راستای نهاد سازی و حمایت از آن رویکرد طرح تکاپو قلمداد می شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.