محمد ایازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 935 میلیون و 457 هزار ریال از زکات جمع آوری شده به امور نیازمندان، چهار میلیارد و 119 میلیون ریال سهم فقرا و 6 میلیارد و 865 میلیون ریال صرف پروژه های عام المنفعه شده است.
وی با بیان اینکه باقی مانده این مقدار زکات برای توانمند سازی مددجویان هزینه شد، ابراز امیدواری کرد امسال نیز این شورا با کمک های بیشتر اعضا و مردم بتواند بیش از تعهداتش در خصوص جمع آوری زکات عمل کند.
ایازی با اشاره به احیای فریضه زکات در جامعه تاکید کرد: برای تحقق این موضوع مهم، ائمه جمعه و جماعات می توانند نقش بسزایی در فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن در بین اقشار جامعه داشته باشند.
وی یادآور شد: امسال جلسه های شورای زکات به صورت سه ماه یکبار برگزار می شود و عملکرد این شورا از طریق رسانه ها برای مردم اطلاع رسانی خواهد شد.
ایازی گفت: جمع آوری گندم از کشاورزان، توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغی، اعزام مبلغ و روحانی به روستاها، گفت و گوی چهره به چهره با کشاورزان، برگزاری نشست های شورای زکات، ارسال پیامک های تبلیغی، برگزاری آیین های خاص بیان جایگاه دینی زکات و فعالیت های ترویجی توسط مبلغان آموزش دیده از جمله فعالیت های شورای زکات دیواندره است.
یک هزار و 846 خانوار با سه هزار و 700 نفر جمعیت زیر پوشش کمیته امداد دیواندره هستند.
شهرستان دیواندره با جمعیت 90 هزار نفری در 85 کیلومتری جنوب غربی سنندج قرار دارد.
7353/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.