اسماعیل پیروندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در سال 95 بیش از 240 هکتار از مراتع و جنگل های این شهرستان طعمه حریق شد، اظهار داشت: با کاهش 80 درصدی، این آمار در سال 96 به 38 هکتار رسید.
وی با بیان اینکه حفاظت و حراست از منابع طبیعی باید تبدیل به فرهنگی عمومی در جامعه شود، افزود: تنها راه نجات منابع طبیعی از حریق ایجاد احساس تعلق در جوامع محلی است.
پیروندی شرایط سال جاری این اداره را برای مقابل با حریق مناسب دانست و اظهار داشت: تلاش آنها بیشتر بر انجام کارهای فرهنگی در راستای پیشگیری بوده است.
پیروندی به اختصاص 450 میلیون ریال اعتبار برای خرید وسایل اطفای حریق در سال 97 خبر داد و تاکید کرد: وسایل مورد نیاز خریداری شده و لیست کشیک نیروهای این اداره نیز آماده شده ضمن اینکه 2 گروه برای مواقع آتش سوزی به عنوان گروه های پیشرو و پشتیبان در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران دهیاران و شورا در روستاها را بازوی اجرایی این اداره دانست و گفت: براساس قانون در روستاهایی که بیشتر از 2 مورد آتش سوزی اتفاق بیفتد و مردم آن روستا برای خاموش کردن آتش همکاری نکنند مجوز چرای دام آنها باطل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه نقاط بحرانی و حادثه خیزی که بیشترین احتمال وقوع آتش سوزی در آنها هست، مشخص شده اند، یادآور شد: با شناسایی و برقراری ارتباط با سمن ها و انجمن های مردم نهاد روستایی بسیاری از مشکلاتی که در سال های گذشته در بحث مسائل مربوط با آتش سوزی ها وجود داشت، برطرف شده است.
پیروندی با اشاره به اینکه در این رابطه سال گذشته 15 پرونده به دادگستری ارجاع شد، اضافه کرد: بدلیل عدم همکاری مردم محلی با نهادهای ذیربط هیچ کدام از این پرونده ها به نتیجه نرسیده است.
وی با بیان اینکه در کامیاران 2 کانون حریق وجود دارد، گفت: هر سال 7 پیمانکار با منابع طبیعی در این کانون ها برای خاموش کردن آتش همکاری می کنند.
اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کامیاران به صورت شبانه روزی آماده دریافت هر گونه اخبار در مورد تخریب، تصرف و آتش سوزی عرصه های طبیعی و ملی از طریق شماره تلفن رایگان 1504 است.
شهرستان کامیاران با 185 هزار و 200 هکتار مساحت، 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج قرار دارد و 132 هزار هکتار از مساحت این شهرستان را عرصه های طبیعی تشکیل می دهد که شامل 36 هزار هکتار جنگل و 96 هزار هکتار مرتع است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.