مدیرکل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در سطح استان گردآوری شده، گفت: از هزینه کرد زکات گردآوری شده ۴۶ درصد به سهم فقرا و نیازمندان و ۳۶ درصد هم به سایر پروژه ها اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رسول شیخی‌زاده روز شنبه در اولین جلسه شورای زکات استان با بیان اینکه یک هزار و ۱۰ روستا در سطح استان در باب زکات مشارکت فعال داشتند، افزود: در این راستا در قالب عاملان افتخاری دو هزار و ۸۹۴ نفر و مبلغین افتخاری یک هزار و ۱۴۴ نفر و نیز مبلغین مقطعی ۱۲۲ نفر در گردآوری و به فعلیت رساندن فریضه زکات سهم و نقش داشتند.

وی مجموع زکات گردآوری شده در سال گذشته را قریب به ۱۷ میلیارد تومان ذکر کرد و اظهار داشت: با اینکه طبق تعهدات سقف زکات جمع‌آوری شده ۱۴ میلیارد تومان بود، توانستیم برنامه را با ۱۲۰ درصد احقاق بخشیم که در قیاس با مدت مشابه سال پیش ۴۶ درصد رشد داشته است.

شیخی زاده عنوان کرد: از هزینه کرد زکات گردآوری شده ۴۶ درصد به سهم فقرا و نیازمندان و ۳۶ درصد هم به سایر پروژه ها اختصاص یافت که تماما در مقوله‌های ذکر شده صرف شد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان عمده هزینه‌های صرف شده را در برخی محورها یادآور شد و گفت: تهیه و تامین جهیزیه، کمک هزینه درمانی و تحصیلی، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و خرید و احداث مسکن مددجویان از جمله رویکرد امداد در حوزه امدادرسانی به نیازمندان بوده است.

شیخی‌زاده ادامه داد: هزینه‌کرد پروژه‌های عمرانی مبتنی به احداث و تعمیر مساجد، بیت عالم و غسالخانه و نیز پروژه های عام المنفعه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امداد در امتداد به حداقل رساندن نیاز نیازمندان گام برمی‌دارد و در این راستا تمهیدات خاصی را اتخاذ می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.