صالح مفاخری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا پایان سال 96 با فعالیت های شرکت آبفار حدود 77 درصد از روستاهای استان کردستان از آب آشامیدنی سالم و لوله کشی بهره مند هستند.
وی افزود: تعداد مشترکین شرکت آب و فاضلاب روستایی در کردستان سال گذشته 124 هزار و 747 مشترک بود که نسبت به سال قبل از آن، 3.36 درصد افزایش داشته است.
مفاخری تاکید کرد: تا پایان سال گذشته 77.12 درصد از روستاهای استان کردستان زیر پوشش خدمات این شرکت قرار دارند و از آب آشامیدنی سالم بهره مند هستند.
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آبفار کردستان یادآور شد: در سال جاری در مجموع 322 پروژه آبرسانی در روستاهای تمام شهرستان های استان در دست انجام است.
وی با اشاره به اینکه به صورت رسمی روستاییان نمی توانند از آب آشامیدنی برای مصارف کشاورزی استفاده کنند، گفت: در مواردی که برداشت غیرمجاز برای مصارف کشاورزی صورت گرفته باشد متخلفان به مراجع قضایی ارجاع داده می شوند.
وی اضافه کرد: کلرزنی به موقع آب شرب و رفع شکستگی لوله‌­های شبکه داخلی روستا توسط آبداران در آن روستا انجام می شود که نقش بسزایی در پاکی آب و حفظ سلامت مردم دارد.
آبداران در صورت آلوده بودن آب شرب روستا سریعا به شرکت آب و فاضلاب اطلاع می دهند.
استان کردستان 1697 روستای دارای سکنه و 187 روستای فاقد سکنه دارد.
/9102/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.