ابراهیم دستگیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجرای ماده 3 قانون حفاظت و بهره برداری از اراضی ملی 605 فقره پرونده در این استان تشکیل شد.
وی افزود: دبیرخانه ماده 3 در اجرای دستورالعمل اجرایی ماده 3 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع مصوب برای واگذاری و مدیریت اجرای طرح های بهره برداری از منابع طبیعی انجام فعالیت می کند.
دستگیری اضافه کرد: برای اجرای تبصره ماده 9 دستوالعمل اصلاحی ماده 3، بررسی و نظارت بر اجرا و بررسی طرح های انجام شده کار گروهی متشکل از نماینده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، دبیر کار گروه، نماینده معاونت حفاظت و امور اراضی، نماینده معاون فنی اداره کل، رئیس اداره شهرستان و کارشناس ناظر طرح تشکیل شده و سال گذشته 11 مورد از طرح های بهره برداری مورد بازنگری قرار گرفت.
وی یادآور شد: در سال جاری نیز 150 طرح بهره برداری برای تصویب به کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ارائه شده و بهره برداران محلی نیز برای اجرای طرح ساماندهی شده اند.
مسئول دبیرخانه ماده 3 قانون حفاظت ‌و بهره داری منابع طبیعی کردستان گفت: اراضی ملی استان وسعت زیادی دارد و حفاظت و نگهداری از آن، تنها با همراهی و کمک جوامع محلی میسر خواهد بود.
دستگیری تاکید کرد: ساماندهی ده ها هکتار عرصه واگذار شده که در آن بادام کاری در گذشته توسط مدیریت آبخیزداری جهاد سازندگی سابق با هدف بالا بردن جذب آب حفاظت خاک توسعه سرانه فضای سبز در استان انجام شده نیز از جمله اقدامات صورت گرفته توسط دبیرخانه ماده 3 است.
استان کردستان حدود یک میلیون و 788 هزار هکتار منابع طبیعی شامل 373 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع وجود دارد که معادل 61درصد سطح استان را شامل می شود.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.