لیلا آژیر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مخاطبان ما در اجرای فاز سوم طرح هر کدام به مدت 60 ساعت آموزش تاب آوری می بینند.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح 20 نفر تسهیلگر در سطح استان آموزش دیدند، افزود: این تسهیلگران علاوه بر شرکت در کارگاه های آموزشی استانی، توسط مدرس کشوری نیز 36 ساعت آموزش دیده اند.
آژیر تاکید کرد: در راستای اجرای این طرح توسط سازمان های مردم نهاد مناطق و افراد در معرض آسیب، آسیب خیز و یا آسیب پذیر در هر شهرستان شناسایی می شوند.
وی یادآور شد: از هر شهرستان 40 فرد آسیب دیده و آسیب پذیر توسط 2 تسهیلگر آموزش های تاب آوری داده می شود ضمن اینکه افرادی که برای اجرای این طرح معرفی می شوند مسائل و مشکلات خود را با تسهیلگران در میان گذاشته و آنها به او کمک می کنند تا توانمند شوند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با بیان اینکه تاب آوری خلق نتیجه خوب در شرایط بد است، اضافه کرد: با اجرای این طرح میزان تاب آوری افراد در برابر مسائل زندگی، مشکلات و شوک های ناگهانی افزایش می یابد.
آژیر گفت: این طرح در بازه زمانی 2 ماهه (اوایل خرداد تا اواخر تیر) اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، طرح تاب آوری برای سومین سال متوالی در استان های کشور اجرا می شود و کردستان جز 13 استان پایلوت کشور در راستای اجرای فاز اول این طرح بود که با استقبال مخاطبان به طرحی کشوری تبدیل شد البته فاز اول این طرح با رویکرد جوامع محلی اوایل خرداد 96 اجرا شد.
براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 از جمعیت یک میلیون و 603 هزار و 11 نفری استان کردستان یک میلیون و 134 هزار و 229 نفر در نقاط شهری و 468 هزار و 778 نفر در مناطق روستایی سکونت دارند.
/9102/7348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.