به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار داشت: فراهم کردن زمینه آزادی این زندانیان، شادی خانواده های آنان و رضایت پروردگار را بدنبال دارد.
وی از خدمات ستاد دیه استان کردستان برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد تقدیر کرد و افزود: نیاز است مردم و به ویژه افراد توانگر در این کار خیر مشارکت بیشتری کرده و زمینه آزادی این افراد را فراهم کنند.
امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته بر واجب بودن روزه بر همه مسلمانان طبق آیات قرآن کریم تاکید کرد و گفت: وظیفه داریم امر پروردگار و پیامبر (ص) را اطاعت کرده و نسبت به این واجب الهی اهتمام داشته باشیم.
ماموستا خدایی به فواید روزه داری نیز اشاره کرد و یادآور شد: درک کردن افراد نیازمند و گرسنه و تلاش برای کمک به آنان مهمترین فلسفه روزه است.
وی سلامتی جسم و روان را از دیگر فواید مهم روزه داری داسنت و گفت: از آنجایی که روزه فقط برای رضای خداوند است پس ادای این فریضه نوعی ترس و ایمان به خدا و روز قیامت را در انسان مسلمان ایجاد می کند.
ماموستا خدایی با بیان اینکه از دیگر فواید ماه رمضان و روزه داری، صبوری و شکیبایی است، اضافه کرد: صبر نیز موجب استقامت و قدرت انسان در برابر مشکلات زندگی روزمره می شود.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 339 زندانی جرائم غیرعمد با 250 میلیارد ریال بدهی در زندان های کردستان دوران حبس خود را می گذرانند.
جشن گلریزان روز چهارشنبه 9 خرداد مصادف با 14 رمضان در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار می شود.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.