به گزارش خبرنگار ایرنا، کمیته امداد امام خمینی(ره) در طول سال و در سرفصل های مختلف اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه را مورد حمایت قرار می دهد و با برنامه هایی زمینه کمک به آنان توسط خیرین و نیکوکاران را فراهم می کند.
برنامه های این نهاد حمایتی در کمک به نیازمندان و محرومان در ماه مبارک رمضان رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد و کمک های خیرین و نیکوکاران با اجرای طرح های مشارکتی ویژه این ماه به زندگی های زیادی معنای دوباره می بخشد.
یاری ‌رساندن به همنوعان و نیازمندان بخصوص در ماه مبارک رمضان از اهمیت و ارزش معنوی بالایی برخوردار است و کمیته امداد امام خمینی(ره) با اجرای طرح هایی ویژه در این ماه فرصت هایی را در اختیار نیکوکاران و خیرین قرار می دهد تا بتوانند با کمک های خود گره ای از مشکلات زندگی نیازمندان باز کنند.
کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان نیز همزمان با سراسر کشور در این ماه مبارک سه طرح مشارکتی اکرام ایتام و محسنین، مفتاح الجنه و طرح اطعام نیازمندان را اجرا می کند.

** اکرام ایتام و محسنین
طرح اکرام ایتام و محسنین یکی از طرح های مشارکتی کمیته امداد در ماه مبارک رمضان است که با هدف حمایت از کودکان یتیم و محسنین نیازمند اجرا می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان می گوید: محسنین کودکانی هستند که بدلیل وجود مشکلات سرپرست برای تامین نیازهای اساسی زندگی خود به کمک و یاری خیرین و نیکوکاران نیاز دارند.
محمدرسول شیخی زاده افزود: خیرین جهت مشارکت در این طرح می‌توانند با قبول حمایت از یک یا چند کودک یتیم و محسنین نیازمند، به ‌صورت ماهیانه مبالغی در حد توان خود به ‌حساب آنان واریز کنند.
وی جذب 2 هزار و 500 حامی برای ایتام استان را از دیگر برنامه های این نهاد در ماه رمضان اعلام کرد و گفت: 6 هزار کودک یتیم و محسنین زیر پوشش این نهاد هستند که اکنون توسط 16 هزار حامی حمایت می شوند.

** مفتاح الجنه
کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای احیای سنت علوی و ایجاد فرصت برای بسیاری از مسئولان خیراندیش و نیکوکار که علاقمند به چنین دوستی‌ها و هم‌نشینی‌هایی هستند طرح مفتاح الجنه را تهیه و اجرایی کرده است.
مدیرکل کمیته امداد کردستان در این خصوص اظهار داشت: این برنامه یکی از طرح های این نهاد در ماه مبارک رمضان است که با هدف رفع نیازهای اساسی نیازمندان و فراهم‌ سازی زمینه حضور مسئولان و خیرین در منازل خانواده های نیازمند انجام می شود.
شیخی زاده افزود: در این دیدارها مسئولان و خیرین از نزدیک وضعیت زندگی و مشکلات نیازمندان را بررسی و پیگیری کرده و کمک‌هایی نقدی و غیر نقدی به آنان اعطا می کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: امسال 2 هزار خانواده مددجوی کمیته امداد استان زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.

** اطعام نیازمندان
اطعام نیازمندان از دیگر طرح های مشارکتی کمیته امداد در ماه مبارک رمضان است که در قالب برپایی ضیافت افطاری و یا توزیع غذای گرم و جیره خشک در میان خانواده های نیازمند و آسیب پذیر جامعه اجرا می شود.
شیخی زاده در این مورد هم گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در ماه مبارک رمضان، 107 هزار خانوار نیازمند مددجوی زیر پوشش کمیته امداد و غیرمددجو اطعام می شوند.
وی با بیان اینکه اوج اجرای طرح اطعام نیازمندان از 15 تا 21 رمضان است، افزود: این طرح از مهمترین برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان است که هر سال به صورت جدی مورد توجه قرار می گیرد.
شیخی زاده اظهار داشت: خیرین همچنین می‌توانند از طریق سامانه و کد ussd با شماره ‌گیری عدد 87#*8877* کمک های خود را به‌ صورت الکترونیکی برای این منظور پرداخت کنند.
110 هزار نفر کردستانی در قالب 65 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که 44 هزار خانوار از این تعداد مستمری بگیر و 21 هزار خانوار نیز به صورت چند خدمتی تحت حمایت قرار دارند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.