به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ مراد حسنی روز پنجشنبه در آیین یادواره شهدای عملیات بیت المقدس و حماسه فتح خرمشهر اظهار داشت: خرمشهر سلاح برنده ای شد که دشمن و قدرت های بزرگ شرق و غرب مقابل قدرت ایران تغییر موضع دهند و به قدرت ایمان و وحدت باور بیاورند و خواستار برقراری ارتباط با جمهوری اسلامی ایران شوند.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی خار چشم رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه است، افزود: دفاع مقدس و فتح خرمشهر نجات بخش بشریت و انگیزه تشکیل جبهه مقاومت در برابر زورگویان و متجاوزان شده است.
سردار حسینی با بیان اینکه بدلیل ترس و وحشتی که دشمن از ما دارد، کشوری همچون آمریکا زیر قول و قرار خود می زند و از توافق بین المللی برجام خارج می شود، تاکید کرد: اینکه کشوری پیدا شده که می تواند در مقابل آنها بایستد، استکبار و صهیونیست را عصبانی کرده است.
وی با اشاره به اینکه پیشرفتی که امروز در بخش های مختلف داریم حاصل دسترنج و تلاش از ابتدای انقلاب تاکنون است، یادآور شد: ره صد ساله را با فتح یک شبه قله های علمی، نظامی و اقتصادی پیموده ایم.
سردار حسنی اضافه کرد: اتحاد نیروهای مسلح برگ برنده ما است و وحدت فرماندهی در کنار اتحاد مردم بویژه شیعه و سنی عواملی بود که موجب موفقیت ما در جنگ هشت ساله و نا برابر شد.
به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی مزار شهدای بهشت محمدی سنندج عطر افشانی و غبار روبی شد و شرکت کنندگان با مقام شامخ شهیدان تجدید پیمان کردند.
سوم خرداد سال 61 با انجام عملیات غرور آفرین بیت المقدس خرمشهر قهرمان پس از 19 ماه اشغال توسط ارتش متجاوز بعث عراق، آزاد شد و به آغوش وطن بازگشت، امام خمینی (ره) برای این فتح و پیروزی فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.
این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.