به گزارش خبرنگار ایرنا، علی شالباف روز پنجشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اظهار داشت: مکاتبات لازم با شهرداری در خصوص کنترل دست فروشان مواد غذایی شده است.
وی افزود: با روندی که دست فروشان مواد غذایی در پیش گرفته اند تا چند ماه آینده تمام معابر شهر را تسخیر می کنند که برای این معضل باید هر چه زودتر تصمیم گیری شود چون سلامت شهروندان را به خطر می اندازند.
دست فروشان مواد غذایی در بانه بیشتر فست فود، سیب زمینی و تخم مرغ پخته و دل و جگر تهیه و عرضه می کنند.
شالباف در بخش دیگری در خصوص معضل سگ های ولگرد تاکید کرد: معضل سگ های ولگرد اطراف پاسگاه روستای ابولحسن هم که تاکنون به تعدادی از مردم حمله ور شده و 15 نفر از این طریق دچار گاز گرفتگی شده اند همچنان وجود دارد و با وجود پیگیری های زیاد، هنوز برای این مشکل چاره ایی اندیشیده نشده است.
وی با اشاره به برنامه های طرح سلامت رمضان در این شهرستان گفت: بازرسان سلامت محیط به صورت شبانه روزی بر مراکز تهیه و توزیع شیرینی، رستوران ها و محل های تهیه و توزیع غذا در قالب اکیپ های چند نفره نظارت می کنند.
شالباف اضافه کرد: قلیان سراهای زیر زمینی نیز در چند سال اخیر رشد قارچ گونه ایی در این شهرستان داشته و به صورت علنی و تا پاسی از شب مشغول عرضه قلیان هستند که در این زمینه هم نتوانسته ایم موفق عمل کنیم.
رئیس مرکز بهداشت بانه افزود: برنامه هایی در زمینه ترک دخانیات در شهرستان انجام شده که یکی از آنها تقدیر از فعالان و حامیان ترک دخانیات و افرادی که در زمینه ترک سیگار موثرند، است البته خدمات مشاوره در زمینه ترک دخانیات به مراجعان در مرکز جامع سلامت و پایگاه های بهداشت نی زهمچنان انجام می شود.
وی با بیان اینکه براساس تست تعدادی از ایستگاه های کلر سنجی آب، مشخص شد کلر زده شده بیش از حد مجاز بود، اظهار داشت: باید این رویه تغییر و نسبت به کاهش کلر در آب شرب اقدام شود.
شالباف با بیان اینکه کمبود منابع آب شرب در شهریور هر سال مشکلاتی برای شهروندان بانه ایی ایجاد می کند، یادآور شد: برای جلوگیری از بیماری های روده ای و انگلی بدلیل مصرف آب ناسالم در برخی از نقاط شهرستان، آموزش و اطلاع رسانی از طریق خانه های بهداشت در دست انجام است.
وی ادامه داد: نمونه برداری از محل توزیع آب، کلر سنجی روزانه از شبکه های توزیع، بازرسی و نمونه برداری از تاسیسات سامانه های آبرسانی شهر و روستا، نمونه برداری از خروجی فاضلاب نقاط بحرانی شبکه های جمع آوری فاضلاب شهر و روستا، راه های پیشگیری از ابتلا به بیمارهای روده ای و انگلی و نمونه برداری های انسانی از تمام موارد ابتلا به اسهال با هدف پیشگیری از شیوع بیماری انجام می شود تا عوامل آلودگی شناسایی شود.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.