به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ ابراهیم حسینی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر در تالار فردوسی شهر دیواندره اظهار داشت: این روز در تاریخ هشت سال دفاع مقدس از اهمیت ویژه‌ای برای همه ایرانیان برخوردار است.
وی افزود: سالروز فتح خرمشهر روز تاریخی و به یاد ماندنی در جمهوری اسلامی ایران و روز مقاومت، ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان در برابر ارتش متجاوز رژیم بعث عراق است.
سرهنگ حسینی تاکید کرد: سوم خرداد، سرود مقاومت مردم مسلمان ایران و تصویر تمام قد از وفاداری به امام راحل و ولایت مداری مردمی است که در راه دفاع از اصول و ارزش های انقلاب تا پای جان ایستادند تا خورشید اقتدار و امنیت به پهنای ایران اسلامی بتابد و دشمن از تهاجم و تعرض به این مرز و بوم برای همیشه مایوس بماند.
وی با اشاره به اینکه نیروهای متجاوز رژیم بعث با استفاده از تجهیزات و امکانات جنگی توانستند در همان ابتدای جنگ خرمشهر را اشغال کنند، گفت: ایمان و ایثار رزمندگان عامل تعیین کننده پیروزی و فتح خرمشهر بود.
دبیر کنگره 5400 شهید استان کردستان یادآور شد: رزمندگان اسلام تنها با پشتوانه معنوی، اتحاد، یکدلی، مقاومت و ایستادگی توانستند در برابر دشمن پیروز شوند و خرمشهر را به آغوش میهن باز گردانند.
وی از سالروز فتح خرمشهر به عنوان یک حماسه ملی نام برد و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، انتقال ارزش های دوران دفاع مقدس و ایثار رزمندگان به نسل جوان یک ضرورت است.
سرهنگ حسینی اضافه کرد: فتح خرمشهر یکی از بارزترین حماسه های دوران دفاع مقدس است که در آن اراده ملت ایران برای دفاع از کیان اسلام و انقلاب تجلی یافت.
سوم خرداد سالروز عملیات غرور آفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.
شهرستان دیواندره با جمعیت 80 هزار نفری در 85 کیلومتری جنوب غربی شهر سنندج قرار دارد.
7353/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.