مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بر لزوم همکاری جدی مشترکین تعرفه های مختلف برای گذر از تابستانی بدون خاموشی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، هیوا لهونیان در سمینار آموزشی«کمترین خاموشی با همراهی مردم و مسئولین» گفت: با توجه به کمبود بارش در سال جاری و کاهش ذخیره آب پشت سدها، امکان تولید برق از نیروگاه های برق آبی در کشور وجود ندارد و بر این اساس با 5 الی 6 هزار مگاوات کمبود تولید برق در کشور مواجه می شویم و در صورت عدم همکاری شهروندان، خاموشی و قطعی برق اجتناب ناپذیر خواهد بود.

وی افزود: با توجه به وضعیت کمبود تولید برق در کشور برنامه کاهش مصرف و مدیریت مصرف با جدیت بیشتری در دست اقدام است و از این رو سهم کاهش 50 مگاوات مصرف برق برای استان کردستان در نظر گرفته شده است و اگر این رقم تحقق پیدا نکند ناگزیر به اعمال خاموشی خواهیم بود.

 لهونیان ادامه داد: در حدود 500 هزار از مشترکین برق استان در بخش خانگی هستند و در صورتی که این مشترکین در ساعات اوج مصرف با خاموش کردن لامپ های اضافی و یا وسایل الکتریکی پرمصرف غیر ضروری حدود 100 وات از مصرف خود را کاهش دهند، عبور از فصل تابستان کار سختی نخواهد بود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به این که حدود 16 هزار کیلومتر فشار ضعیف و فشار متوسط و 12 هزار پست توزیع در استان وجود دارد، افزود: بازدید، تعمیرات و نگهداری سالیانه این شبکه گسترده نیازمند صرف هزینه و بودجه فراوانی است و انتظار می رود ادارات و دستگاه های اجرایی با پرداخت به موقع بدهی‌های برق مصرفی خود، زمینه خدمت رسانی بیشتر صنعت برق به شهروندان را فراهم کنند.

لهونیان با اشاره به وضعیت تولید برق در استان تصریح کرد: در حال حاضر نیروگاه سیکل ترکیبی و نیروگاه دیزلی سنندج  و  نیروگاه برقابی سد آزاد از تولید کنندگان عمده برق استان هستند و در سالهای آینده نیروگاه تلمبه ذخیره ای سد آزاد با ظرفیت 500 مگاوات وارد مدار می شود که البته نیازمند احداث خط400 کیلو ولت می باشد و در حال حاضر مطالعات احداث آن نیز انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.