به گزارش خبرنگار ایرنا، مهران عارفی روز پنجشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان تاکید کرد: دیواندره از شهرستان‌های کمتر برخوردار از نظر منابع آبی پایدار است و لازم است دستگاه‌های متولی و مردم ضمن درک این موقعیت در استفاده بهینه‌ از این منابع همکاری کنند.
وی افزود: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز در برخورد با متخلفان و مالکین چاه‌های غیر مجاز دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله امور آب و آبفای شهری و روستایی را حمایت کنند.
عارفی بر اجرای صحیح طرح احیا و تعادل‌ بخشی منابع آب نیز تاکید کرد و خواستار مراقبت و کنترل آب شرب شهر دیواندره و مناطق جمعیتی در زمان اوج مصرف در فصل گرما شد.
سرپرست منابع آب دیواندره نیز بر حفاظت کمی و کیفی از منابع آب، انسداد چاه های غیرمجاز و جمع آوری موتور تلمبه های غیرمجاز منصوبه بر روی رودخانه ها و لزوم نصب کنتورهای هوشمند آب و برق بر روی چاه های با مصارف شرب، صنعتی و کشاورزی شد.
محمد محمدی حذف پروانه بهره برداری متخلفان با هدف جلوگیری از برداشت بی رویه، لزوم اجرای طرح های یکپارچه سازی اراضی و جلوگیری از تفکیک اراضی کشاورزی به قطعات کوچک تر، همکاری ادارات ذیربط بخصوص مجموعه قضایی و انتظامی در راستای تحقق اهداف طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب را خواستار شد.
وی در خصوص اهمیت رعایت حریم و بستر رودخانه ها و آبراهه ها و مسائل و مشکلات اداره منابع آب در زمینه اجرای احکام و دستورهای قضایی گفت: همکاری بین بخشی در برخورد قاطعانه با افراد متخلف و پیشگیری از هرگونه ساخت و ساز خودسرانه در حریم و بستر رودخانه ها ضروری است.
محمدی اظهار داشت: در سال 97 بارندگی های خوبی در شهرستان داشتیم و کمبودی در تامین آب شرب در مناطق شهری نداریم ولی لازم است مردم با صرفه جویی امور آب را در خدمات رسانی یاری کنند.
وی یادآور شد: با حضور گروه های گشت و بازرسی این اداره و همکاری و مساعدت دستگاه قضایی و عوامل انتظامی، مسدود کردن چاه های غیرمجاز با جدیت پیگیری و با اخذ حکم قضایی انجام می شود تا از بهره برداری غیر مجاز آب جلوگیری شود.
محمدی از کشاورزان، اعضای شوراها و دهیاران روستاهای تابعه شهرستان خواست در بحث معرفی متخلفان برداشت غیر مجاز آب با این اداره همکاری بیشتری داشته باشند تا این افراد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شوند.
550 حلقه چاه آب دارای مجوز در شهرستان دیواندره وجود دارد.
شهرستان دیواندره با جمعیت 80 هزار نفری در 85 کیلومتری جنوب غربی سنندج واقع شده است.
7353/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.