به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جمال سلمانی روز سه شنبه افزود: اخباری بدست پلیس رسید مبنی بر اینکه 2 دستگاه خودرو تانکر از گمرک باشماق خارج شدند که پته گمرکی ندارند.
وی افزود: ضمن هماهنگی با مقام قضایی و با توجه به حساسیت موضوع، 2 اکیپ از کارکنان مجرب اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان به سه راهی مریوان اعزام و پس از کنترل محور در نهایت هر 2 دستگاه خودروی مذکور مشاهده و متوقف شدند.
سرهنگ سلمانی تاکید کرد: در بازرسی اولیه و انجام استعلام از سامانه پایش جاده ای مشخص شد هر 2 خودرو فاقد پته گمرکی بوده و حامل 56 هزار لیتر مازوت هستند و طبق نظر کارشناسان ارزش محموله 800 میلیون ریال برآورد شد.
رئیس پلیس آگاهی کردستان یادآور شد: در این راستا حسب دستور مقام قضایی سوخت مکشوفه تحویل شرکت نفت شد، خودروها به پارکینگ انتقال یافتند و متهمان به همراه پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.
قاچاق سوخت، معضل دیرینه اقتصاد ایران به شمار می رود، ریشه اصلی این نوع قاچاق به اختلاف قیمت سوخت در داخل ایران و کشورهای همسایه باز می گردد.
البته به غیر از سوخت مازوت که در ایران گران تر است و به صورت قاچاق وارد می شود سایر سوخت ها در ایران ارزان تر است و از کشور به خارج از مرزها قاچاق می شود.
کردستان از استان های مرزی کشور 227 کیلومتر مرز با منطقه شمال عراق دارد و در امتداد این مرز سه بازارچه و یک مرز رسمی دارد.
پته گمرکی به صدور بارنامه خروج کالا از گمرک تا سقف معین ارزش کالا، گفته می شود ترخیص کالا با پته، یکی از سریعترین روش های ترخیص کالا از گمرک است.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.