به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: طرح ضیافت الهی هر سال ماه مبارک رمضان و با هدف تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه و بهره گیری از ظرفیت این ماه و با رویکرد تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه ابن طرح امسال در 18 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد، افزود: این طرح در بقاع متبرکه شهرستان های سنندج، بیجار و قروه اجرا می شود.
وی یادآور شد: برپایی خیمه های معرفت، ایجاد پایگاه های مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی، ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن کریم و ویژه برنامه شب های قدر در قالب این طرح اجرا می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان همچنین برپایی محافل معنوی انس با قرآن کریم، نمایشگاه های فرهنگی، جلسات تفسیر قرآن کریم، نشست با اساتید و جامعه قرآنی و برپایی ایستگاه های سلامت را از دیگر برنامه های طرح ضیافت الهی اعلام کرد.
حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف یکی دیگر از برنامه های طرح ضیافت الهی در استان است، گفت: تبلیغ وقف مصحف شریف یکی از این برنامه های این بخش است و سال گذشته در این راستا حدود یک هزار جلد کتاب قرآن وقف شد.
وی اعزام مبلغ به مناطق محروم استان را از دیگر برنامه های این اداره کل برای ماه مبارک رمضان اعلام کرد و یادآور شد: بر این اساس 11 مبلغ اعزامی از قم و 55 مبلغ و مبلغه بومی به مناطق محروم استان اعزام شدتد و تا پایان ماه مبارک نیز در این مناطق حضور دارند.
وی با بیان اینکه توزیع کتاب های قرآن در مساجد و بقاع متبرکه از دیگر برنامه ها است، اظهار داشت: امسال یک هزار جلد قرآن کریم از محل موقوفه ای در کرمانشاه به استان وارد شد که در سطح ادارات، مساجد و بقاع متبرکه توزیع می شود.
2 هزار و 50 مسجد و 70 مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در استان کردستان وجود دارد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.