به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: فلسفه اصلی روزه ماه مبارک رمضان قناعت و کمک به نیازمندان و مستمندان است.
وی افزود: مومنان با دیدار و سرکشی از خانواده های نیازمند و بدون سرپرست و محروم جامعه آنها را از نظر مادی و معنوی یاری کنند.
ماموستا خدایی اضافه کرد: ماه رمضان، ماه برکت است و تمام درهای رحمت خداوند متعال در این ماه پر فضیلت بر روی مسلمانان باز می‌شود و بستری برای عبادت و آمرزش گناهان فراهم است.
خطیب جمعه سنندج با اشاره به تجاوزهای رژیم بعث علیه ملت ایران در جنگ تحمیلی و در ماه رمضان گفت: ارتش رژیم بعث در این ماه با تجهیزات پیشرفته شهرها و روستاهای ما را بمباران می‌کرد و در این حملات شمار زیادی از هم وطنانمان به شهادت رسیدند البته دیکتاتور این رژیم سرانجام بخاطر جنایت و نسل کشی به دار مکافات آویخته شد.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تاکید کرد: کسانی که به هر دلیلی قادر به روزه ‌داری نیستند باید با حفظ حرمت این ماه از خوردن و آشامیدن در انظار عمومی خودداری کنند.
ماموستا خدایی یادآور شد: عظمت و بزرگی ماه رمضان بخاطر نزول کلام خدا و آخرین کتاب آسمانی است و نباید از تلاوت قرآن غافل شویم ضمن اینکه مساجد و تکایای مذهبی در این ایام به جمع خوانی و تلاوت قرآن کریم منور می شوند.
مسجد جامع سنندج (معروف به دارالاحسان) یکی از مهمترین مساجد شهر سنندج محسوب می‌شود که در سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان‌الله خان اردلان ساخته شده است.
از خصوصیات عمده مسجد جامع سنندج، می‌توان به دکورهای هفت رنگ، آجرهای لعاب کاری شده به جای سنگ کف پوش و نوشتن دو سوم از یک جزء قرآن بر روی کتیبه‌های مسجد اشاره کرد.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.