جلال قلعه شاخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آگهی های حوزه ثبت اسناد و دادگستری بخش اعظم آگهی ها را تشکیل می دهد اما هنوز به سامانه متمرکز آگهی ها متصل نشده است.
وی اضافه کرد: برای توزیع عادلانه این آگهی ها و نماندن هیچ شائبه ای در این رابطه، تصمیم به راه اندازی این کارگروه گرفتیم.
قلعه شاخانی با اشاره به اینکه این کار به شفافیت بیشتر نحوه توزیع آگهی ها در میان مطبوعات کمک می کند، اظهار داشت: در این کارگروه عضوی از هیات مدیره خانه مطبوعات و انجمن صنفی مطبوعات محلی هم حضور خواهند داشت.
وی با بیان اینکه این کارگروه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان مستقر خواهد شد، یادآور شد: با اجرای این طرح، تعداد آگهی ها در هر ماه و اینکه به کدام نشریه تعلق گرفته است برای همه به صورت آنلاین در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان قابل مشاهده خواهد بود.
قلعه شاخانی با اشاره به ساز و کار توزیع آگهی گفت: قانون تاکید دارد که 70 درصد آگهی ها به نشریات محلی تعلق بگیرد که مطمئنا این یکی از موارد مهمی است که در این کارگروه هم مدنظر قرار دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان شمارگان توزیعی و نقش نشریه در اطلاع رسانی در استان را هم در تعلق گرفتن سهمیه آگهی نشریات موثر دانست.
وی تاکید کرد: کار گروه ساماندهی توزیع آگهی های ثبتی در راستای برقراری عدالت صنفی، حمایت از نشریات محلی و شفافیت بیشتر انجام می شود.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.