به گزارش خبرنگار ایرنا، عکس های توسط چیمن ولیدی، فرید نازاری، پویا خزدوزی، ساجد حق شناس، سالار ارکان، پویا رمضانی، محمد عبدی، فاطمه مروتی، نایاب پاکسرشت، سروش منصوری و موراشین فاروقی گرفته شده بودند.
برترین آثار این مسابقه به همراه 55 اثر دیگر در قالب نمایشگاهی 2 روزه در نگارخانه ارشاد سنندج همزمان با روز جهانی موزه معرفی و در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین مسابقه عکس موبایلی از آثار باستانی و جاذبه های گردشگری کردستان ویژه نوروز کار خود را فروردین امسال آغاز کرد و طی ایام نوروز حدود سه هزار و 100 اثر به دبیرخانه ارسال شد.
محسن علوی اظهار داشت: هیات داوران این نمایشاگه از بین آثار راه یافته 85 قطعه عکس را انتخاب و در نهایت 65 اثر در قالب نمایشگاهی 2 روزه از امروز 26 تا 27 اردیبهشت به نمایش گذاشته شده است.
وی افزود: از بین 85 عکس راه یافته 11 قطعه عکس به عنوان برترین ها از نظر معرفی آثار باستانی کردستان شناخته شده اند و امروز در اولین روز برگزاری نمایشگاه با اهدای جوایزی از عکاسان برتر تجلیل شد.
علوی با بیان اینکه جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی کردستان از محورهای این مسابقه بود، اضافه کرد: آثار تاریخی همچون خانه کُرد، عمارت خسروآباد، موزه سنندج، منطقه تاریخی - طبیعی هورامان، کوه آبیدر، دریاچه زریبار و آیین های سنتی مانند هلپرکی در این مسابقه مورد توجه عکاسان شرکت کننده قرار گرفته بود.
به گزارش ایرنا، استان کردستان دارای یک هزار و 519 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است که 828 مورد از این تعداد شامل 763 اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، 49 مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.