استاندار کردستان گفت: به رغم وجود منابع آبی فراوان بهره مندی از این مهم در استان محدود است و بایستی نسبت به تغییر این رویه اقدام صورت گیرد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، بهمن مرادنیا در جلسه شورای حفاظت از آب استان با بیان اینکه در سطح کلان با بحران کم آبی مواجه هستیم، افزود: بر مبنای این شرایط کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در سطح کشور جهت مدیریت مصرف آب تشکیل شده و در استان نیز صرفه جویی این مهم اولویت دارد.

وی با بیان اینکه در تامین آب شرب برخی از شهرها و روستاهای استان دچار مشکل هستیم، اظهار داشت: به رغم دارا بودن منابع آبی در استان شاهد کاستی هایی در تامین آب شرب در برخی از مناطق هستیم که بایستی با تمهیداتی نسبت به حل و رفع آن اقدام کنیم.

مرادنیا، ۹۲ درصد آب مصرفی کشور را در حوزه کشاورزی خواند و گفت: این در حالی است که مصرف آب این حوزه در استان ۷۰ تا ۸۰ درصد است، که نشان دهنده بهره‌مندی اندک ما از منابع آبی است لذا چنین دیدگاهی نیاز به تجدید نظر دارد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: به رغم وجود منابع آبی فراوان در استان جزو ۲۷ استان در کشور از جهت بهره‌مندی هستیم، که بیانگر بسته عمل کردن در استفاده از آب است و از آنجا که وزارت نیرو دید و رویکردی منصفانه به استان ندارد بایستی از حداقل ظرفیت ها به نحو مطلوب بهره‌مند شویم.

مرادنیا اتخاذ برخی رویه و رویکردها را جهت مدیریت منابع آبی یادآور شد و گفت: ساماندهی قنات ها به عنوان منابع آبی و نیز پساب فاضلاب ها برای توسعه فضای سبز و در نهایت کشت محصولات با بازده زیاد و مصرف کم آب از جمله عواملی است که با عینیت بخشی به آن چالش های این حوزه به حداقل می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.